Opisy produktów

Nie masz czasu zająć się tworzeniem opisów?
Zrobimy je za Ciebie!

Powielony opis od producenta lub brak opisu przy produkcie to błędy, które nie tylko zaszkodzą pozycjonowaniu, ale i zrażą potencjalnych klientów. Unikaj ich!

Obecnie współpracujemy z kilkudziesięcioma sklepami internetowymi w Polsce. Nasi klienci to największe e-commerce’y w naszym kraju, sklepy specjalistyczne oraz butikowe. Jesteśmy w stanie tworzyć opisy dla każdej kategorii, nawet najbardziej wymagającej technicznie. 

Dzięki współpracy z grupą ponad osiemdziesięciu copywriterów, dostarczymy opisy produktów szybko, nawet w przypadku bardzo dużych realizacji.

Jak działamy?

Krok 1.

Ustalamy zakres prac – listę opisów do przygotowania.

Krok 2.

Przygotowujemy wycenę oraz harmonogram realizacji opisów.

Krok 3.

Przystępujemy do pisania, regularnie podsyłając, w miarę ustaleń, przygotowane opisy produktów.

Krok 4.

Obserwujemy jak Twój sklep internetowy z miesiąca na miesiąc poprawia swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google dzięki unikalnym opisom.

FAQ

Oczywiście, że tak! Unikalne opisy produktów pozwalają na osiągnięcie lepszych wyników w wyszukiwarce. Skopiowanie choćby niewielkiego fragmentu z innego opisu tego samego produktu może skutkować obniżeniem pozycji w Google, a co za tym idzie, zmniejszeniem sprzedaży. Szablonowy opis nie tylko niewiele wnosi, ale przede wszystkim, zupełnie nie zainteresuje Twojego klienta.

Dobry opis to nie tylko suche dane techniczne, ale przede wszystkim odpowiednio dobrane frazy kluczowe, właściwe formatowanie i CTA dla klienta. Przebicie się przez setki, jeśli nie tysiące opisów tego samego produktu dostępnych w sieci, nie jest łatwe. Na szczęście nie musisz zajmować się tym na własną rękę. Chętnie Cię wyręczymy!

• Dobierzemy frazy kluczowe.
• Stworzymy w pełni unikalną treść.
• Sformatujemy opis, zoptymalizujemy go pod kątem SEO.
• Zainteresujemy klienta, który chętnie skorzysta z oferty i z pewnością do niej wróci!

Oddaj sprawy w nasze ręce i ciesz się większymi zyskami. To proste!
Skontaktuj się z nami!

Nie, ponieważ jest to tzw. zewnętrzna duplikacja treści (ang. external duplicate content). Ma to znaczący wpływ na efektywność pozycjonowania strony (SEO). Opublikowanie tych samych opisów produktów na dwóch niezależnych witrynach spowoduje znaczący spadek widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Wynika to z faktu, że jego algorytmy utożsamiają takie działanie z niską jakością treści. Wyszukiwarka samodzielnie wyznacza autora opisu w sposób subiektywny, faworyzując mocniejsze witryny. Co istotne, algorytm „nie widzi”, że właścicielem obu witryn jest jedna i ta sama osoba, której można przypisać autorstwo opisów.

Dobry opis produktu powinien być przede wszystkim dostosowany do jego specyfiki. Innych informacji poszukuje bowiem osoba zainteresowana kupnem bestsellerowej książki, a innych ta, która chce nabyć zimowy sweter.

Każdy opis produktu powinien zawierać:

  • 1. Pełną nazwę produktu wraz z oznaczeniem producenta (np. Czarne buty Adidas do biegania r. 35-42).
  • 2. Wyszczególnienie danych technicznych uwzględniających specyfikę produktu (np. materiał wykonania, wymiary, waga).
  • 3. Zwięzły, ale treściwy opis pisany językiem korzyści, który nie tylko przedstawi specyfikę produktu, ale także zachęci do jego kupna.
  • 4. Odpowiedni układ graficzny. Nie należy tworzyć dużych bloków tekstów, które zniechęcają do zapoznania się z treścią opisu. Warto wyodrębnić poszczególne elementy tekstu tak, aby odbiorca mógł z łatwością odnaleźć interesujące go informacje.
  • 5. Atrakcyjne formatowanie. Zaleca się przede wszystkim pogrubianie istotnych treści, w tym najważniejszych danych technicznych oraz korzyści wynikających z kupna produktu. Należy jednak zachować umiar, aby nie przytłoczyć odbiorcy licznymi informacjami.

Zdecydowanie nie. Aby legalnie używać opisów ze strony producenta, musisz uzyskać jego zgodę – najlepiej pisemną. Z reguły są one chętnie udzielane, jednak w przeciwnym wypadku takie działanie może zostać uznane za plagiat. Tym samym narażasz się na odpowiedzialność cywilną lub nawet karną.Nawet jeżeli uzyskasz zgodę od producenta, wyszukiwarka uzna te treści za tzw. duplicate content. Algorytm Google promuje w wynikach wyszukiwania strony zawierające treści wartościowe, sensowne, a przede wszystkim unikalne. Gdy dostrzeże na Twojej witrynie tekst, który widnieje już w sieci, automatycznie uznaje stronę za mniej atrakcyjną i ograniczy jej widoczność. Najprościej mówiąc, nawet posiadanie zgody wymaganej przez przepisy prawa nie uchroni Cię przed negatywnymi konsekwencjami algorytmu.

Najważniejsze jest targetowanie. Określenie grupy docelowej oraz jej cech szczególnych znacząco ułatwia stworzenie poprawnego i skutecznego opisu produktu. Tekst musi trafiać do danego grona, odnosząc się bezpośrednio do jego potrzeb oraz wymagań. W niektórych przypadkach trzeba je z kolei stworzyć.

Niemniej istotne jest rozdzielenie cech od korzyści oraz ich właściwe zastosowanie. Tekst musi wyraźnie wskazywać na wszelkie benefity, które wiążą się z zakupem danego produktu. Przykładowo: wodoodporność smartwatcha jest jego cechą, zaś możliwość nurkowania z urządzeniem, płynącą z niej korzyścią.

Warto zwrócić szczególną uwagę na bezpośrednie zwroty do adresata. Wówczas dochodzi do znacznego skrócenia dystansu, dzięki czemu odbiorca podświadomie czuje, jakby tekst był skierowany właśnie do niego. To z kolei przekłada się na większą efektywność opisu, który jest niejako pośrednikiem między sprzedającym a potencjalnym klientem.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat języka korzyści oraz opisów produktów, kliknij tutaj.

Opisy produktów są nieodłącznym elementem każdego sklepu internetowego. To narzędzie, dzięki któremu klient może bliżej zapoznać się ze specyfiką danego towaru. Pełnią one jednak o wiele ważniejszą funkcję, niż mogłoby się wydawać. Co więcej, umiejętne sformułowanie ich treści może przynieść mnóstwo korzyści sprzedającemu. Wielu sprzedawców jednak nieco bagatelizuje znaczenie opisów produktów. To duży błąd, który może mieć negatywny wpływ zarówno na pozycjonowanie strony, jak i samą sprzedaż. O tym, że opisy produktów muszą obowiązkowo znaleźć się na stronie każdego sklepu internetowego, nie trzeba nikogo przekonywać. Wiele osób zastanawia się jednak, czy warto zlecić ich napisanie wyspecjalizowanym podmiotom, czy może będą w stanie zrobić to samodzielnie.

Co do zasady, rozsądniej jest zlecać opisy produktów. Mogłoby się wydawać, że napisanie krótkiego tekstu nie jest niczym skomplikowanym. Jest w tym oczywiście ziarno prawdy, jednak należy mieć na uwadze, że opis produktu to nie tylko charakterystyka danego towaru. Musi on zarówno zawierać informacje, których poszukuje konsument, jak i wpisywać się we wszelkie zasady SEO. Chodzi tu przede wszystkim o odpowiednie ulokowanie fraz kluczowych oraz anchorów, jednak wymagań jest znacznie więcej. Błędne zastosowanie tych elementów może z kolei przynieść więcej szkody, niż pożytku. Najprościej mówiąc, nieznajomość SEO skutkująca nieumiejętnym stosowaniem jego zasad przełoży się na niższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei nie będzie obojętne dla poziomu sprzedaży. W opisach produktów równie istotny jest odpowiedni język, który zachęci odbiorcę do dokonania zakupu. Nie może być on jednak nachalny. Tego typu treści muszą subtelnie, aczkolwiek skutecznie oddziaływać na obraną grupę docelową.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że w niektórych przypadkach nie ma konieczności zlecania opisów produktów. Jeżeli zasady SEO masz w małym palcu, a swoje umiejętności pisarskie oceniasz jako co najmniej bardzo dobre, możesz z powodzeniem napisać ten krótki tekst samodzielnie. Pamiętaj jednak, że reguły pozycjonowania nie są stałe i zmieniają się niezwykle często. To, co jeszcze jakiś czas temu było efektywne, dziś może nie przynosić zupełnie żadnych rezultatów. Zdarza się, że tylko na przestrzeni miesiąca dotychczasowe reguły odchodzą w niepamięć. Wynika to z faktu, że algorytmy Google ulegają częstym aktualizacjom, które mają na celu wyeliminowanie nieodpowiednich praktyk przekładających się na publikowanie w sieci treści niskiej jakości.

Opis produktu to nie tylko zwięzłe przedstawienie cech szczególnych danego towaru. Oczywiście jest to jego podstawowa funkcja, o której nie należy zapominać. W rzeczywistości konieczne jest jednak zastosowanie zasad SEO. Dzięki temu opis będzie atrakcyjny nie tylko dla potencjalnego klienta, ale także dla wyszukiwarki. To z kolei wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony, czyli pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Na samym wstępie należy zaznaczyć, że zasady SEO nie są stałe i dość często ulegają zmianom. Z tego powodu należy bacznie monitorować wszelkie aktualizacje algorytmów Google. Zdarza się bowiem, że dotychczas stosowane metody stają się zupełnie nieatrakcyjne dla wyszukiwarki, a tym samym nieefektywne. Istnieje jednak kilka reguł SEO, bez których trudno wyobrazić sobie dobry opis produktu.

Zdaje się, że najważniejsze są frazy kluczowe. Najprościej mówiąc, są to krótkie zwroty, które wpisują użytkownicy wyszukiwarki Google, aby odnaleźć interesujący ich produkt. Może być to na przykład “okrągły stolik kawowy”, “wygodne buty do biegania” czy też “najlepsze roboty odkurzające 2022”. Jak łatwo się domyślić, przed przystąpieniem do pisania opisu produktu należy dobrze zapoznać się z potrzebami konsumentów. W tym celu warto wykorzystać stosowne narzędzia, które na bieżąco monitorują trendy w wyszukiwaniach. Warto skorzystać np. z Google Analytics lub innych, nieco bardziej zaawansowanych stron. Podkreślenia wymaga fakt, że ze słowami kluczowymi nie można przesadzać. Opis produktu z założenia jest krótkim tekstem, a przesycenie go frazami spowoduje, że algorytm uzna go za niewartościowy.

Niemniej istotne jest odpowiednie budowanie profilu linkowego. W opisie produktu warto stosować anchory, które po kliknięciu przekierują czytelnika do wybranej zakładki. Sumienne umieszczanie odnośników wpływa bowiem na lepsze pozycjonowanie strony, a także zwiększenie ruchu.

SEO to jednak nie tylko frazy kluczowe i linki. Warto mieć na uwadze, że opis produktu musi być unikalny. To bezwzględna zasada właściwego pozycjonowania strony, od której nie ma żadnych wyjątków. Kopiowanie opisów z innych źródeł to nic innego jak zewnętrzna duplikacja treści (ang. external duplicate content). Google szybko wychwytuje takie praktyki, karząc właściciela strony niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Najważniejsze kwestie mamy już za sobą, a więc czas przejść do zagadnień nieco bardziej technicznych. Teraz zwrócę Twoją uwagę na długość tekstu oraz jego tytuł i oprawę.

Długość opisu

Trudno podać tu konkretną liczbę znaków, która byłaby uniwersalna w każdym przypadku. Jedni uważają, że optymalne jest około 1500 zzs, inni zaś stawiają na pokaźniejsze treści. W drugim przypadku chodzi o to, że wówczas istnieje więcej możliwości do wykorzystania fraz kluczowych. Warto jednak trzymać się jednej podstawowej zasady. Po prostu nie przesadzaj. Zbyt obszerny tekst odstrasza odbiorców. Pisz zwięźle, ale treściwie. Przeczytaj swoje dzieło przed publikacją. Wczuj się wówczas w rolę konsumenta. Jeżeli coś budzi Twoje wątpliwości i czujesz niedosyt, to znak, że czegoś tu brakuje. Z kolei gdy sam ziewnąłeś podczas czytania, lepiej utnij co nieco.

Tytuł

Musi on przykuć uwagę klienta i jednocześnie dostarczyć mu pierwszych informacji. Mają one pokrótce zidentyfikować oferowany produkt. Nie rozpisuj się zbyt obszernie, a zarazem nie oszczędzaj na znakach. Tytuł powinien być również dostosowany do SEO, aby zainteresowany klient natrafił na Twój sklep. Dobrze jest zawrzeć w jego treści frazę kluczową odpowiadającą produktowi. Przyjęło się, że idealna długość tytułu wynosi od 10 do 70 znaków ze spacją. Zaznaczę, że zbyt długie nazwy są automatycznie ucinane w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli sprzedajesz buty, to zawrzyj np. takie dane jak: rodzaj, dokładna nazwa, kolor, marka, rozmiar. Przykładem może być tytuł „Buty damskie Nike W Air Max Verona CU7846-600 rozmiary 35-45”.

  • fraza kluczowa: buty damskie
  • identyfikacja produktu: Nike W Air Max Verona CU7846-600
  • dane dodatkowe: rozmiary 35-45
  • długość dostosowana do SEO: 60 znaków

Oprawa wizualna

Konsumenci internetowi kupują oczami. Nawet najlepszy opis produktu może być nieskuteczny, jeżeli nie zadbasz o jego oprawę. Mowa tu oczywiście o zdjęciach, które stanowią wizytówkę Twojej strony, a także samego artykułu. Pamiętaj, że klient nie ma okazji danego towaru dotknąć, potrzymać czy przymierzyć. Zadbaj o fotografie w bardzo wysokiej jakości, które idealnie oddadzą specyfikę produktu. Powinny być jak najbardziej szczegółowe i realistyczne.

Zobacz inne przykłady naszych realizacji