Close

5 ciekawostek na temat wizerunku, czyli jak poprawić działanie Twojej firmy?

Wiele osób zarządzających firmą wielokrotnie zadaje sobie pytanie, czym właściwie jest wizerunek. Warto się zastanowić, dlaczego to właśnie on ma tak wielkie znaczenie i jakie czynniki wpływają na jego pogorszenie lub polepszenie. Z tego powodu w poniższym tekście przedstawiamy 5 ciekawostek na temat wizerunku!

1. Wynalazcy pojęcia wizerunku marki – ucz się od najlepszych!

Niewiele osób wie, że pojęcie wizerunku marki jako pierwsi wprowadzili Burleigh Gardner oraz Sidney Levy. Mniej więcej w tym samym czasie Joseph Newman określał wizerunek marki jako całość skojarzeń związanych z marką, utrzymanych w pamięci konsumenta. Ponadto David Ogilvy kilka lat później wskazał na istotę wizerunku w procesie tworzenia reklamy! Przez wiele dekad uważano, że to ważny obszar działań marketingowych i tak pozostało do dzisiaj, ale przywiązuje się do niego coraz większe znaczenie! Ponadto, zbudowanie pozytywnego, efektywnego oraz spójnego wizerunku marki wymaga wiele wysiłku i pracy. Klarowny wizerunek w dzisiejszym świecie zwiększa motywację potencjalnego klienta do wejścia w interakcję z marką. Dobrym przykładem ciekawej kreacji będzie Serce i Rozum w reklamach Orange. Kto nie pamięta słynnych powiedzonek i konwersacji tych dwóch postaci?

2. Każde przedsiębiorstwo posiada wiele wizerunków – nie zapominaj o każdym z nich.

Wizerunek jest pojęciem subiektywnym co oznacza, że inaczej będzie rozumiany przez różne grupy odbiorców w zależności od ich zaangażowania. W związku z tym wyróżniamy kilka rodzajów wizerunków:
rzeczywisty (obcy) – czyli taki, który stanowi rzetelny obraz firmy w jej najbliższym otoczeniu – pamiętaj, żeby go dokładnie przeanalizować, abyś wiedział, jak klienci odbierają Twoją firmę,
lustrzany (własny) – to inaczej obraz firmy wśród jej pracowników,
pożądany – będący docelowym obrazem firmy, jakie przedsiębiorstwo chce wykreować – warto stworzyć konkretną strategię, jaki wizerunek planujemy osiągnąć, na podstawie analizy tego, jak postrzegają nas klienci,
optymalny – stanowi kompromis pomiędzy wszystkim trzema wizerunkami, a jest możliwy do osiągnięcia jedynie w określonych warunkach rynkowych.

3. Blog firmowy – jako narzędzie do kreacji wizerunku.

Blog firmowy będzie idealnym narzędziem do kreacji wizerunku i to wizerunku eksperta! Właśnie on sprawia, że w oczach naszych odbiorców stajemy się specjalistami w branży. W jaki sposób? Przede wszystkim pisząc na branżowe tematy, które dotycząc profilu działalności naszej firmy. Warto dawać porady, inspirować, pisać o bieżących trendach. Ponadto na blogu można opowiedzieć historię marki! Przykładem odpowiednio prowadzonego bloga okazuje się być portal jeden z portali pracuj.

To właśnie tam kilka razy w ciągu każdego tygodnia ukazują się niezbędne porady czy wskazówki dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką pracy. Dzięki tak wielkiej różnorodności tematów (np. kariera i rozwój, najbardziej opłacalne zawody, przygotowanie do rozmowy o pracę) zyskują w oczach odbiorców i stają się ekspertem w swojej branży. Co sprawia, że poszczególne grupy docelowe chętniej skorzystają z portalu, ponieważ darzą brand zaufaniem. Tworzenie odpowiednich treści na blogu sprawiło, iż marka pracuj.pl wytworzyła sobie wizerunek pożądany.

Przykłady artykułów:

https://porady.pracuj.pl/rozmowa-kwalifikacyjna/nietypowe-i-zaskakujace-pytania-sprawdz-co-chca-wiedziec-znane-firmy/
https://porady.pracuj.pl/cv-i-list-motywacyjny/ranking-najgorszych-fontow-w-cv/
https://porady.pracuj.pl/kariera-i-rozwoj/jak-rozwijac-w-sobie-charyzme/

Więcej na temat praktycznych korzyści z bloga możesz przeczytać tutaj:

Case study: content marketing dla Pracuj.pl

4. Jak Cię widzą, tak Cię piszą.

To znane powiedzenie idealnie wpasowuje się w kreację wizerunku. Podobno mamy tylko albo aż 7 sekund, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Okazuje się, że sprawdza się ono również w sieci. Użytkownicy w kilka sekund wyrabiają sobie opinię na temat danej marki. Jeśli wchodząc na stronę danej firmy, zbyt długo się ona ładuje albo brakuje informacji, to użytkownik nie będzie zainteresowany pozostaniem na niej. Ponadto jeśli kolory są mało atrakcyjne, nie pasują do identyfikacji wizualnej oraz odbiorcy nie znajdują tego, co chcieli – to rezygnują z usług danej marki już na początkowym etapie. Dlatego tak ważne będzie stworzenie odpowiedniego contentu (opisy kategorii czy produktów, dopasowane zakładki, przejrzyste menu, atrakcyjne grafiki). Strona internetowa to nic innego jak jeden z elementów identyfikacji wizualnej w internecie. Co jeszcze się na nią składa?
• nazwa firmy,
• logo,
• znaki bazowe ( krój pisma, kolorystyka),
• stałe wytyczne promocyjne (np. zasady kompozycji reklamy czy działań e-marketingowych).
Twoja witryna musi być przede wszystkim spójna z identyfikacją wizualną oraz pozostałymi działaniami w sieci. O zasadę tę dba idealne CK Zamek Poznań.

W przypadku tej instytucji strona idealnie odwzorowuje tematykę instytucji, zawiera wszystkie najważniejsze informacje, ponadto zachowuje spójność z pozostałymi komunikatami w internecie tj. newsletter.

5. Budowanie wizerunku w sieci – social media

Social media to obecnie pierwsze i najważniejsze źródło informacji. Użytkownicy spędzają tam niezliczoną ilość czasu w ciągu każdego dnia. Stąd też obecność firmy w social mediach jest obowiązkowa, a kreacja wizerunku właśnie poprzez te kanały będzie dodatkową atrakcją. Ważne, aby marka pojawiła się na możliwie jak największej ilości mediów społecznościowych (tych dostosowanych do profilu firmy), oczywiście pod warunkiem, że pozostaną one aktywne. Pamiętając przy tym, że każde z mediów jest odmienne i należy stosować inne zasady.
W przypadku Facebooka warto postawić na krótkie, informacyjne posty z dodatkiem grafiki. Ciekawym kałanem może pochwalić się Wedel.

To właśnie na ich profilu znajdziemy wiele angażujących postów dla wszystkich użytkowników. Zapytania na temat preferencji smakowych czy ulubionej przekąski nie tylko dają marce wymierne „lajki”, ale również dane na temat gustu klientów. Warto zainspirować się profilem Wedla w swoich działaniach!

W przypadku Instagrama należy obrać zupełnie inną strategię. Tam warto pokazać swoje działania “od kuchni”. Wszystko dzięki możliwości zapisku relacji z ostatnich 24godzin. Dzięki temu klienci będą mieli szansę zobaczyć, jak każdego dnia wygląda praca, chociażby w agencji marketingowej, agencji reklamowej i wielu innych. Warto zaprezentować markę w autentyczny, a jednocześnie profesjonalny sposób. Ponadto w przypadku Instagrama liczy się przede wszystkim fotografia, tekst schodzi na drugi plan, jednak nie zapominamy o tagach ?. Najlepiej zaplanować odpowiednio kampanie, ponieważ tablica Instagrama ma swoją specyficzną formę i można z niej robić piękne kompozycje.

Poniżej kilka przykładów odpowiednio prowadzonych profili:
https://www.instagram.com/kingaparuzel/
https://www.instagram.com/bilczynski.jacek/
https://www.instagram.com/vickiee_yo/

Na wizerunek firmy wpływa wiele czynników, szczególnie w świecie Internetu i wszechobecnego dostępu do informacji. Przed rozpoczęciem działań nie zapominaj o dokładnym planie marketingowym, odpowiednio dostosowanym do grupy odbiorców. Staraj się robić wszystko, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Pamiętaj, że odpowiedni wizerunek to połowa sukcesu Twojej marki!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *