Content marketing dla Express Przeprowadzki [case study]

Setugo

Blog firmowy to usługa, która w miarę wzrastania znaczenia contentu w marketingu internetowym, staje się coraz powszechniejsza. Im jednak więcej chętnych, tym bardziej rośnie grupa osób w przestrzeni internetu, która twierdzi, że blog firmowy nie przynosi efektów.

W pewnym sensie takie głosy zawierają w sobie trochę prawdy. Blog firmowy sam w sobie nie przynosi efektów. Jest narzędziem, które w połączeniu z działaniami SEO oraz w social mediach potrafi dostarczyć zaskakujące rezultaty. Przykładem jest firma Express-Przeprowadzki.pl, która za naszym pośrednictwem, nieprzerwanie prowadzi bloga od czerwca 2015 roku. Jednocześnie korzysta z usługi pozycjonowania od 2016 roku, również aktywnie działa w obszarze social media.

Całość, jak mówi właściciel firmy, cztery różne uzupełniające się obszary (blog firmowy, SEO, fanpage na Facebooku, regularne zdobywanie opinii od zadowolonych klientów w Google), przyniosły rezultat w postaci, m. in. drugiej pozycji w Google na frazę „przeprowadzki Warszawa”, wyprzedzając takich gigantów jak chociażby OLX.

Setugo

Rozpoczęcie współpracy: 16.06.2015, pierwszy wpis na blogu został opublikowany 22 czerwca 2015 roku.

Wybrany pakiet blogowy: podstawowy

Zakres działań:

Każdego miesiąca tworzymy propozycję trzech tematów na wpisy, które przedstawiamy klientowi do akceptacji. Tematy tworzone są na podstawie Keyword Plannera Google.

Po pozytywnej akceptacji tematów ze strony klienta przystępujemy do pisania artykułów. Teksty tworzone są przez jednego copywritera, na stałe przydzielonego do bloga. Aby zapewnić ciągłość stylu, w miarę możliwości nie zmieniamy copywriterów przydzielonych do poszczególnych blogów.

Artykuły umieszczamy w odpowiednich odstępach czasowych. Publikacją wpisów zajmuje się osoba odpowiednio zaznajomiona ze specyfiką zaplecza konkretnego bloga.

Tworzenie bloga to działanie, w które zaangażowane są trzy osoby. Specjalista ds. kreacji contentu, który odpowiada za opiekę nad klientem, włącznie z tworzeniem propozycji na tematy. Copywriter, który co miesiąc tworzy unikalne wpisy oraz osoba odpowiedzialna za publikowanie tekstów na blogu, zgodnie z wytycznymi wynikającymi z jednego z trzech pakietów blogowych (link).

Należy wspomnieć, że w przypadku bloga Express-Przeprowadzki.pl, w trakcie już 7 lat trwania współpracy, proces zarówno akceptacji tematów jak i wpisów, jest bardzo sprawny, nie powoduje żadnych opóźnień w realizacji.

Spis treści: