Czy blogi firmowe sprzedają?
Marketerzy – jako jeden z argumentów do posiadania bloga firmowego – używają stwierdzenia: „Blogi sprzedają”, co jest powszechnym kłamstwem i próbą nakłonienia klienta na usługę, która gwarantuje szybką korzyść wynikającą z jej przeprowadzenia. Jednak powiedzmy sobie szczerze: żadne pojedyncze działania składające się na marketing internetowy nie dadzą Tobie żadnego efektu, bez wspierania ich innymi. .
Im prędzej zrozumiesz, że blogi firmowe bardziej nadają się do kreowania wizerunku marki, niż do oferowania konkretnych produktów i nakłaniania czytelników do zakupu, tym lepiej. Musisz wiedzieć, że Twoje działania w Internecie nie mogą opierać się na jednym narzędziu. Blogi firmowe mogą z powodzeniem sprzedawać Twoje produkty, wspierają również praktycznie wszystkie działania marketingu internetowego, dlatego zastanówmy się, jakie kroki musisz wykonać i w czym pomoże Tobie blog firmowy.
Skup się przede wszystkim na poniższych elementach marketingu internetowego i inwestuj w nie tak, by przynosiły zamierzony efekt. Wykorzystując blog firmowy,, zyskasz o wiele więcej przy mniejszych nakładach finansowych na pierwotnie zaplanowane działania promocyjne.
Skuteczna i stosunkowo niedroga metoda działań e-marketingu, wwiększa pozycję w wyszukiwarce internetowej, dzięki czemu Twoja firma jest widoczna i rozpoznawalna. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci szukają określonych fraz właśnie w wyszukiwarkach i najczęściej klikają w kilka pierwszych wyników. Pozycjonowanie sprawia, że to Twoja strona pojawia się jako jedna z pierwszych i masz większą szansę na przedstawienie oferty klientowi.
W czym pomaga blog firmowy? Wspiera pozycjonowanie. Dzięki tekstom na blogu firmowym trafiasz we frazy, które są najczęściej wyszukiwane. Dajesz klientom dodatkową możliwość na odwiedzenie strony firmowej, a tym samym zwiększasz prawdopodobieństwo zainteresowania ofertą..
Narzędzie, które – po pierwsze – buduje bazę leadów, po drugie – dociera z Twoją ofertą do stałego grona odbiorców. Często jest opisywany jako jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. A tych warto dopieszczać czymś więcej niż suchymi faktami o Twojej marce.
W czym pomaga blog firmowy? Gdy dołączysz posty blogowe do cyklicznych newsletterów, budujesz pozycję eksperta.. Takie wiadomości są o wiele bardziej wartościowe niż wspomniane suche informacje o Twojej ofercie. Dostarczasz content klientom, którzy chętnie podali swój mail, więc dbaj o nich!
Najbardziej powszechny sposób na zaistnienie w wyszukiwarce Google. Za pomocą tego narzędzia możesz samodzielnie tworzyć reklamę i dobrać słowa kluczowe, takie, które – według Ciebie – są najlepsze dla Twojej działalności. Polega to na banalnie prostym sposobie: Twoje linki wyświetlane są w wynikach wyszukiwarki Google, a także na stronach partnerskich. Reklama trafia w danym momencie do osoby, która poszukuje usług lub produktów powiązanych z Twoją firmą.
W czym pomaga blog firmowy? Rozpowszechnia treści. Po pierwsze – możesz promować swoje posty z bloga dzięki Google Adwords i dostarczyć ciekawszy content, po drugie – gdy klient jest już na Twojej stronie, może się dowiedzieć więcej właśnie poprzez blog. Z pewnością blog jest dystrybutorem 0 wiele większych ilości informacji o Twoich produktach (w szczególności do wykorzystania ich w konkretnych sytuacjach) niż Twoja strona internetowa.
„Jeżeli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz”. To zdanie, nad którym nie warto już debatować, ponieważ stało się faktem. Dostępność w mediach społecznościowych jest ważna pod względem wizerunkowym, dostarcza jednak kolejnych narzędzi reklamowych. Sam Facebook posiada rozbudowany system managera reklam, dzięki któremu możesz targetować, pilnować budżetu i być ze swoją firmą tam, gdzie chcesz i dla kogo chcesz. Prowadzenie fanpage’a firmy w sposób ciekawy to często trudne zadanie i trzeba mieć wypracowaną dobrą strategię, taką, która zadowoli grupę docelową.
W czym pomaga blog firmowy? Publikując posty z bloga firmowego na fanpage’u swojej firmy, dostarczasz treści ciekawe i własne, a to sugeruje, że znasz się na swojej branży i jesteś w niej ekspertem. Często postami z bloga możesz wywołać ciekawą dyskusję i zaczerpnąć inspiracji do następnych wpisów. Z pewnością kilku klientów doceni, że specjalnie dla nich napisałeś artykuł na temat, który ich zainteresował. W miarę możliwości możesz udostępniać treści blogowe w grupach branżowych, co zawsze przekłada się na odwiedzalność Twojej witryny.
Czyli zamieszczanie w sieci przychylnych dla Twojej marki komentarzy przez profile, które naśladują realnych użytkowników. Warto skorzystać z dobrze dobranego i profesjonalnie przeprowadzonego marketingu szeptanego z jednego prostego powodu: internauci przed decyzją zakupową szukają informacji na temat produktów, marek czy usług. Zwracają oczywiście uwagę na rekomendacje, przychylne i negatywne komentarze innych użytkowników. Badania Nielsena na temat zaufania konsumentów udowadniają, że takie opinie są dla użytkowników bardziej wiarygodne, niż te pochodzące ze strony firmy.
W czym pomaga blog firmowy? Z pewnością atrakcyjniej będzie linkować do zdjęcia z wpisu na Twoim blogu firmowym niż wprost do strony z ofertą. Pamiętaj, że dobra „szeptanka” jest nie do wykrycia, a użytkownicy na forach często wymieniają się zdjęciami, linkami, gdy chcą sobie pomóc. To idealna okazja na umieszczenie linku do wpisu z bloga firmowego.
Warto wiedzieć, że blog firmowy to mniej handlowe spojrzenie na produkt niż strona ofertowa. Owszem, przedstawia on produkt w atrakcyjnym położeniu, jednak nie możesz wymagać, że blog będzie sprzedawał bez żadnego wsparcia. Brak synergii i skupianie się tylko na jednym działaniu nigdy nie zagwarantują sukcesu.. Dlatego blog firmowy sprzedaje, ale tylko, jeżeli będziesz go wspierać innymi narzędziami.
Spis treści: