Profesjonalne kreowanie treści – twórz wartościowe i angażujące materiały

profesjonalne kreowanie treści

Treści publikowane na firmowych stronach, blogach czy w social mediach mają bardzo duży wpływ na widoczność marki, wyniki sprzedaży i zaangażowanie odbiorców. Jak tworzyć wartościowe materiały, które przyciągną tłumy?

Co to jest kreowanie treści?

Kreowanie treści polega na tworzeniu unikalnych, wartościowych i angażujących treści, które są w stanie przynieść firmie wiele korzyści – m.in. znaczącą poprawę widoczności. Mowa zarówno o tekstach na strony internetowe czy firmowe blogi, jak również o opisach produktów, treściach do mediów społecznościowych czy artykułach na zewnętrzne publikacje.

Definicja kreowania treści

Kreowanie treści to produkcja takich materiałów tekstowych, graficznych czy wideo, które nie tylko dostarczają odbiorcy pewnej wiedzy, ale przede wszystkim zwracają jego uwagę. Stanowi ono sprawdzoną metodę poprawy widoczności w wyszukiwarkach.

Rola content creatora

Za tworzenie treści na potrzeby firmy odpowiedzialny jest content creator. Do jego zadań należy praca nie tylko z samym tekstem, ale i wszystkimi pozostałymi elementami – tworzeniem infografik, nagrywaniem „rolek”, rozmieszczeniem elementów graficznych, a niekiedy także montażem wideo. Treści tworzone przez content creatora mają wpływać przede wszystkim na zaangażowanie odbiorców.

Znaczenie kreowania wartościowych treści

Treści, które angażują odbiorców i zapewniają im jakąś wartość, znacząco wyróżniają markę na tle konkurencji. Umożliwiają one pozyskanie szerszej społeczności oraz jej zaufania, a ponadto – generują konwersję i wpływają na widoczność w wynikach wyszukiwania.

Korzyści z kreowania treści

Tworzenie oryginalnych treści o wartości dodanej wiąże się z szeregiem zalet – zarówno dla samej marki, jak i dla odbiorcy. O jakich korzyściach mowa?

Zwiększenie zaangażowania odbiorców

Jedną z największych korzyści profesjonalnej kreacji treści jest wzrost zaangażowania odbiorców. Jeżeli publikowane posty, artykuły czy infografiki przykuwają uwagę, znacząco zwiększa się ruch na stronie, a użytkownicy stają się aktywni.

Budowanie zaufania i autorytetu

Wartościowe treści nie tylko pomagają zwiększyć grono odbiorców, ale również budują autorytet i zaufanie do marki. Dzięki nim może być ona postrzegana jako ekspert w danej dziedzinie.

Generowanie ruchu i konwersji

Od jakości publikowanych treści zależy również ruch i konwersja na stronie. Kreowanie przykuwających uwagę treści, wypełnionych dodatkowo specjalistyczną wiedzą, może znacząco wpłynąć m.in. na liczbę odwiedzających użytkowników oraz ich decyzje zakupowe.

Poprawa widoczności w wyszukiwarkach

Unikatowe i angażujące treści zapewniające dawkę wiedzy wpływają również na widoczność marki. Artykuły blogowe, opisy produktów czy posty – szczególnie te uwzględniające zasady SEO – mogą znacznie poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Nasze podejście do kreowania treści

Specjaliści Setugo od słowa pisanego – i nie tylko – każdego dnia kreują treści, które przyciągają klientów i zwiększają ich zainteresowanie daną marką.

Analiza potrzeb klienta

Zanim przejdziemy do tworzenia poszczególnych rodzajów treści, analizujemy indywidualne potrzeby każdego klienta – tak, aby artykuły blogowe, wpisy w social mediach czy opisy produktów były do nich w pełni dopasowane.

Tworzenie strategii treści

Przed przystąpieniem do samego kreowania tekstów i innych rodzajów treści tworzymy odpowiednią strategię. Obejmuje ona m.in. cele i wartości danej firmy, grupę docelową, metody i narzędzia do kreacji treści czy sposoby ich promocji. Nie zapominamy również o szczegółowym harmonogramie działania.

Proces tworzenia treści

Na proces kreowania treści składa się nie tylko samo ich tworzenie, ale również planowanie publikacji oraz analiza potrzeb odbiorców – m.in. analizowanie słów kluczowych i konkurencji czy optymalizacja elementów wizualnych i samej struktury treści. Niezwykle ważne jest również obmyślenie koncepcji, a dopiero później – tworzenie treści, ich weryfikacja i publikacja.

Dystrybucja i promocja treści

Aby treści spełniały swoją funkcję, warto przyłożyć dużą wagę także do ich skutecznej dystrybucji i promocji. Pomocne mogą się okazać m.in. płatne reklamy w sieci czy współprace z internetowymi twórcami.

Monitorowanie i optymalizacja

Stworzenie i opublikowanie treści to nie wszystko – nie należy zapominać także o monitorowaniu oraz analizie ich efektywności. Może się okazać, że niezbędne będzie wprowadzenie pewnych zmian i poprawek – warto być na nie przygotowanym i pamiętać o elastycznym podejściu do tematu kreacji treści.

Typy treści, które tworzymy

W Setugo nie ograniczamy się do jednego rodzaju treści. Zakres naszych usług obejmuje zarówno artykuły blogowe czy opisy produktów, jak i materiały wideo, infografiki, posty w social mediach, a nawet e-booki.

Artykuły blogowe

Artykuły blogowe umożliwiają połączenie cennych edukacyjnych treści z frazami kluczowymi, które wpływają na widoczność w wyszukiwarkach. Blogi zapewniają skuteczną realizację celów SEO i dobrze angażują zgromadzoną wokół marki społeczność.

Artykuły eksperckie

Artykułami eksperckimi nazywa się teksty zawierające specjalistyczną wiedzę z danego zakresu, które wyróżnia wysoka wartość merytoryczna. To jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania zaufania wśród odbiorców.

Opisy produktów

Opisy produktów gwarantują odbiorcom dawkę najważniejszych informacji na temat konkretnego artykułu – jego cech szczególnych, przeznaczenia, wymiarów, dostępnych wariantów itp. Mają one duży wpływ na wyniki sprzedażowe.

Infografiki

Infografiki to graficzne wizualizacje danych oraz informacji, przedstawione w czytelny sposób i w przystępnej dla wszystkich odbiorców formie. Stosuje się je m.in. do obrazowania wszelkiego typu statystyk czy porównań.

Materiały wideo

Materiały wideo mogą przybierać różną postać – zarówno edukacyjnych „rolek” do social mediów czy krótkich pogadanek, jak i vlogów czy długich webinarów. Zazwyczaj publikuje się je w mediach społecznościowych i w serwisach takich jak YouTube. Materiały filmowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem internautów – zwłaszcza tych, którzy cenią sobie szybkie przyswajanie informacji bez konieczności czytania długich tekstów.

Posty w mediach społecznościowych

Na post w social mediach składa się przykuwająca oko grafika oraz krótki, lecz angażujący tekst. Jego celem jest nie tylko przekazanie wiedzy czy reklama produktu lub usługi, ale przede wszystkim zachęcenie odbiorców do interakcji.

E-booki i białe księgi

E-booki to książki w formie elektronicznej, dostępne zarówno na specjalnych czytnikach, jak również z poziomu smartfonów, tabletów czy laptopów. Coraz większą popularnością cieszą się także tzw. białe księgi (white papers), czyli dokumenty informacyjne wydane przez daną firmę w ramach promocji produktu lub usługi bądź zwrócenia uwagi na ich unikalne cechy.

Jak wybrać profesjonalną agencję do kreowania treści?

Wybór agencji, która zajmie się kreowaniem treści na potrzeby firmy, może się wydawać nie lada wyzwaniem. Na co zwrócić szczególną uwagę, poszukując tej idealnej?

Kryteria wyboru

Wybierając agencję, która pomoże w kreowaniu skutecznych treści, warto zwrócić uwagę na spójność jej prac ze stylem oraz wartościami swojej firmy. Nie bez znaczenia jest również czas realizacji zleceń, umiejętność pisania tekstów pod SEO, otwarta komunikacja czy możliwość poprawek.

Przykłady prac i studia przypadków

Poszukując agencji content marketingowej do długoletniej owocnej współpracy, warto zapoznać się też z jej portfolio. Przykłady konkretnych prac umożliwiają ocenę dotychczasowych działań firmy i pozwalają stwierdzić, czy są one spójne z osobistymi potrzebami.

Opinie i rekomendacje klientów

Czynnikiem, który może ułatwić ostateczny wybór agencji, są również opinie i rekomendacje klientów. Jeżeli przeważają wśród nich te pozytywne, szansa na zadowolenie z usług danej firmy znacząco wzrasta.

Spis treści: