O co najczęściej pytają klienci zamawiając treści na bloga firmowego?
Wybór strategii marketingowej to dla każdego właściciela firmy spore wyzwanie. Nie pomaga fakt, że na rynku jest bardzo dużo możliwości promocji strony internetowej. Naturalnie, że przed zakupem usługi pojawia się wiele pytań oraz chęć poznania wszystkich szczegółów. Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane pytania odnośnie treści na bloga firmowego oraz wyjaśnienie, abyś nie miał więcej wątpliwości.
Po co mi blog firmowy?
Jest to jedno z pierwszych, a zarazem kluczowych pytań. Odpowiedź to połączenie dwóch elementów – technicznego oraz wizerunkowego.
Blog firmowy wspomaga pozycjonowanie. Dobre treści, to znaczy takie, które są zgodne z wytycznymi SEO, zawierające frazy kluczowej oraz unikalne, zawsze pozytywnie działające na wyszukiwarkę. Dzięki artykułom na blogu firmowym pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania może wzrosnąć.
Zapoznaj się z efektami, które osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów: Case study: Content marketing dla Pracuj.pl
Ponadto jest duża szansa, że dana osoba najpierw zostanie czytelnikiem bloga, a dopiero później nabywcą. W artykułach linkowane są produkty, więc jeżeli treści się spodobają, to czytelnik będzie chciał się zapoznać z asortymentem czy usługą.
Druga sprawa to fakt, że dobrze jest pokazać klientom swoje zaangażowanie. Dzięki blogowi firmowemu wychodzimy do potencjalnego klienta oraz pokazujemy się w roli eksperta w danej dziedzinie. Nie tylko sucho sprzedajemy mu produkt czy usługę, ale także staramy się przekazać rady, ciekawostki lub odpowiedzi na jego pytania. Ze strony wizerunkowej jest to bardzo dobre posunięcie.
Z czego wynika cena prowadzenia bloga firmowego?
Cena, czyli jeden z najważniejszych elementów dla większości właścicieli stron internetowych, zawsze budzi wiele kontrowersji oraz wydaje się za wysoka. Jest ona jednak uwarunkowana różnymi czynnikami i nie może być tak niska, jakbyśmy tego chcieli.
Pierwszym aspektem jest liczba osób, które pracują nad blogiem. Pomimo że, osoba do kontaktu z klientem jest jedna, to zanim tekst do niej dotrze, przechodzi przez wiele rąk. Zespół ludzi, którzy pracują nad prowadzeniem bloga to m.in. opiekun klienta, copywriter, grafik oraz osoba do spraw technicznych. Wynika z tego drugi aspekt, który warunkuje cenę, czyli stawki na rynku. Z roku na rok są one coraz wyższe. Wzrasta cena za 1000 znaków ze spacjami, a co za tym idzie wynagrodzenie pracowników z branży content marketingowej.
Skąd Państwo znają moją branżę?
Jak zostało wspomniane powyżej, nad artykułem pracuje zespół ludzi. Copywriterów dobieramy do konkretnego zlecenia pod kątem ich wiedzy oraz zainteresowań. Wiemy, w jakich tematach czują się pewnie oraz jakie informacje mogą przekazać. Ponadto copywriter oraz opiekun klienta w przypadku każdego zlecenia robią research i solidnie się przygotowują do współpracy. W związku z tym każda branża staje się znajoma, a teksty są dobrej jakości.
Kiedy będą efekty?
Na sukces strony internetowej wpływa wiele czynników, które razem mogą dać ogromne wyniki. Znaczenie ma popularność strony, działania firmy poza stroną internetową (marketing w mediach społecznościowych, obecność na wydarzeniach branżowych, reklamy) oraz ogólna rozpoznawalność marki. Blog zaowocuje wzrostem klientów, ale nie da się tego jednoznacznie przewidzieć, wszystko zależy od całokształtu działań marketingowych.
Również w przypadku efektów związanych z SEO trudno jasno określić, kiedy pojawią się rezultaty. Jeżeli branża jest szeroko rozwinięta, a konkurencja duża, to wypozycjonowanie się na dane frazy będzie dłuższym procesem niż w przypadku niszowych firm.
Czy blog firmowy sprzedaje?
Jeśli blog firmowy prowadzony jest nieregularnie i jest naszym jedynym działaniem marketingowym, nie będzie sprzedawał. Nie jest to żadną tajemnicą i nie powinno być elementem, który zniechęca. Tak naprawdę, to żadne pojedyncze działania w internecie, które nie są poparte innymi, nie przynoszą sprzedaży. Wzrost zysków jest uwarunkowany sumą działań jakie należy wykonywać, prowadząc sklep czy punkt usługowy. Blog firmowy może przyciągnąć nowych klientów, ale tylko jeśli będzie prowadzony regularnie i będzie podparty innymi działaniami marketingowymi.
Na ten temat napisaliśmy cały artykuł, z którym warto się zapoznać: Czy blogi firmowe sprzedają?
Co jeżeli tekst mi się nie spodoba?
Gusta są różne, zatem takie sytuacje mogą mieć miejsce. Jeżeli tekst nie spełni oczekiwań – możliwa jest poprawka. Wówczas prosimy o podesłanie merytorycznych uwag, dzięki którym będziemy mogli nanieść korektę w artykule.
Kto pyta, nie błądzi. By stworzyć dobrze prosperujący biznes, należy rozsądnie dysponować budżetem. Dotyczy to również zakupu usług internetowych. Warto zadawać pytania i dopytywać o szczegóły, by wiedzieć, co się zamawia.
Spis treści: