[INFOGRAFIKA] Jak zwiększyć przedświąteczną sprzedaż pisząc odpowiednie teksty na bloga firmowego?
Listopad dobiegł końca – to ostatnie chwile na to, by przy pomocy content marketingu zwiększyć liczbę odwiedzin na naszym blogu firmowym i przekierować go w odpowiedni sposób na sklep internetowy (lub stacjonarny) czy też na stronę firmową z kontaktem lub opisem usług.
Jak to zrobić? Nie skupiajmy się na samym towarze, którego chcemy się pozbyć. Pomyślmy, czego szukają nasi (potencjalni) klienci tuż przed Bożym Narodzeniem i jak możemy tę wiedzę wykorzystać, żeby obydwie strony na tym zyskały. My, jako przedsiębiorcy – zysk, a klient – wartościowy produkt i ciekawą wiedzę.
Według statystyk Google tematyka Bożego Narodzenia i wszystkim, co jest z nim związane zaczyna nas interesować już w październiku i przybiera na mocy, aż do samych świąt.
Jeżeli nie masz pomysłu na tematy na bloga firmowego (np. dla sklepu internetowego), to poniższymi danymi postaram się zainspirować Cię do działania!
Pamiętaj, że samo napisanie treści nie wystarczy! Zadbaj o to, by dotarły do jak największej liczby czytelników!
Oto lista przykładowych słów kluczowych, związanych z Bożym Narodzeniem*. Wpisuj różne słowa i sprawdź, co związanego ze świętami lub Sylwestrem interesowało Internautów i można to wykorzystać w Twojej branży!
Wyszukiwana fraza |
Liczba wyszukiwań (grudzień 2014) |
życzenia na Boże Narodzenie |
246 000 |
życzenia świąteczne |
823 000 |
stroiki na Boże Narodzenie |
74 000 |
stroiki świąteczne |
40 500 |
ciasta |
74 000 |
ciasta na Boże Narodzenie |
33 100 |
ciasta świąteczne |
14 800 |
kartki świąteczne |
246 000 |
potrawy wiglijne |
201 000 |
dania wigilijne |
49 500 |
ozdoby świąteczne |
135 000 |
ozdoby świąteczne z papieru |
14 800 |
ozdoby świąteczne ręcznie robione |
12 100 |
potrawy na Boże Narodzenie |
12 100 |
potrawy świąteczne |
12 100 |
ozdoby na choinkę |
12 100 |
ozdoby na Boże Narodzenie |
9 900 |
ozdoby choinkowe |
90 500 |
przepisy na Wigilię |
12 100 |
dekoracje bożonarodzeniowe |
18 100 |
ozdoby bożonarodzeniowe |
49 500 |
dekoracje świąteczne |
60 500 |
tapety na pulpit na Boże Narodzenie |
4 400 |
przepisy na święta Bożego Narodzenia |
12 100 |
kolorowanki Boże Narodzenie |
5 400 |
przepisy na ciasto |
8 100 |
choinka z makaronu |
33 100 |
choinka z papieru |
27 100 |
choinka |
301 000 |
choinki sztuczne |
27 100 |
choinka sztuczna |
9 900 |
prezenty na Boże Narodzenie |
2 900 |
To, jak podejdziesz do tematu jest Twoją inwencją twórczą. Faktem jest to, że w okresie przedświątecznym powstanie wiele publikacji dotyczących potraw wigilijnych, ozdób choinkowych czy prezentów. Pomyśl, jak wyróżnić swoje treści, aby dotarły do jak największej grupy docelowej.
Boże Narodzenie to dobry czas na wręczanie prezentów. Być może prezent od Ciebie, dla czytelnika, jako dodatek do dobrej treści, będzie dobrym wabikiem, który pozwoli zwiększyć sprzedaż jeszcze przed świętami!
Specjalnie dla Ciebie dołączam infografikę świąteczną, która obrazuje przedświąteczne zainteresowanie internautów i podpowiada, jaki rodzaj treści będzie najlepszy. Pod tym linkiem możesz pobrać za darmo infografikę i wygodnie przeglądać na komputerze czy tablecie – .
Spodobała Ci się moja infografika i artykuł? Zapisz się do newslettera, a jako pierwszy/a otrzymasz informacje o nowych materiałach. Obiecuję, nie spamuję :)!
*Dane statystyczne z okresu: grudzień 2014, na podstawie Planera Słów Kluczowych.
Spis treści: