Jak promować treści z bloga firmowego?

Dobre treści i ich tworzenie na blogi firmowe to bardzo ważna część strategii content marketingowej. Kolejną z nich będzie z pewnością działanie, które wypromuje i pokaże je światu. Bo jaki jest sens pisania dla garstki osób lub dla nikogo? Twoje treści nie dotrą tam, gdzie chcesz, jeżeli się o to sam nie zatroszczysz. Przed Tobą kilka sposobów na to, jak promować treści z bloga firmowego.

Wysyłaj maile

Jeżeli tworzysz bazę mailingową lub dopiero zaczynasz (a zacznij, bo to bardzo ważna kwestia w każdym biznesie!), masz już grupę pierwszych czytelników swojego wpisu. W mailu staraj się przekonać ich do przeczytania artykułu. Nie bagatelizuj żadnego odbiorcy, podsyłając samego linka! Stwórz szablon. Powinien składać się z krótkiego wstępu, fragmentu artykułu oraz przycisku „call to action”, który prowadzi bezpośrednio do Twojego sklepu, strony www lub opisu usługi. Ostatnią część traktuj jak podpis, w pozostałych umieść maksymalnie dwa odwołania do swojego artykułu.

Powołuj się na innych i daj im znać

Ta metoda sprowadza się do wspominania osób, marek lub stron w artykule. Pisząc nowy post, umieść w nim odwołania do innych artykułów lub źródeł dotyczących jego tematyki. To z pewnością zwiększy szanse na wyszukanie Twojego artkułu w sieci, a może również wzmiankę w mediach społecznościowych.

Być może napisałeś artykuł, w którym użyłeś odwołania do osoby posiadającej stałe grono odbiorców albo zacytowałeś kogoś? Wspominając ich w tekście, wyświadczasz im pewnego rodzaju przysługę, a przy okazji poszerzasz swoje grono czytelników o odbiorców tej konkretnej osoby. Warto ją poinformować, być może wspomni o Tobie na swoich kanałach, a Ty dotrzesz do większej liczby czytelników? Pewne jest, że nic nie tracisz, a jeżeli pozyskasz tylko jednego potencjalnego klienta, to dla Ciebie kolejna szansa na zysk.

Reklamuj się na Facebooku

Reklama na Facebooku jest zazwyczaj konieczna, ponieważ wygenerowanie dużego ruchu organicznego na tym portalu jest mało prawdopodobne. Promuj posty, używając nawet małych budżetów, jednak dobrze doprecyzuj target. Im więcej szczegółów podasz na temat swojej grupy docelowej, tym większe prawdopodobieństwo, że artykuł trafi do osób, które chętnie go przeczytają. Pamiętaj, że Facebook to kanał nastawiony na dialog z klientami, dlatego przy reklamie zachęcaj do wymiany spostrzeżeń lub zadaj pytanie, by angażować do wspólnych działań.

Komentuj podobne artykuły

Dodawanie komentarzy do podobnych postów na innych blogach czy to firmowych, czy nie, może być monotonne i przysparzać poczucie marnowania czasu. Jednak postaraj się wybrać pięć dobrych źródeł. Być może sam zainteresujesz się tematyką i będziesz miał więcej do powiedzenia? A może w swoim artykule poruszasz szerzej pewne aspekty nieujęte w tekście, na który trafiłeś? Podziel się tym, umieszczając komentarz z linkiem. Uważaj, żeby nie zamieszczać treści spamowych. Podpisuj się swoim imieniem i nazwiskiem, i nazwą firmy.

Dodawaj posty na stronach stworzonych do dyskusji

W sieci istnieją strony, które aktywnie szukają artykułów do dyskusji na ich temat. Te strony nazywamy agregującymi treści. Jest nią np. Reddit, który składa się z podstron będących indywidulanymi agregatorami. Niestety, takie strony mają swoją wadę – nie każdy biznes znajdzie dla siebie odpowiednik. Jednak jeżeli uda Ci się znaleźć stronę agregującą treści związane z Twoją tematyką, z pewnością wygenerujesz pozytywny ruch. Strony te mają zazwyczaj po kilka tysięcy członków, więc istnieje na to spora szansa.

Kilka innych stron agregujących (wraz z tematyką): DataTau (Dane) ,Inbound.org (Inbound marketing), Biz Sugar (Mała firma), Lobsters (Technologia), Product Hunt (Kreacja Produktu)

Jak na nich działać? Najefektywniej będzie dołączyć do społeczności i udzielić się kilka razy, aby nie zostać na samym początku korzystania z serwisu uznanym za spamera. Poświęć na to kilka tygodni, aby później móc promować swoje treści za pomocą linków. Dołączenie do społeczności i udzielanie się w tematach jest konieczne, ponieważ chroni przez zbanowaniem.

Spróbuj być umieszczany w zestawieniach

Zestawienia najlepszych wpisów o konkretnej tematyce krążą w sieci w wielu miejscach. To bardzo dobry sposób na zdobycie linków, ruchu i komentatorów na Twoją stronę. Zestawienia robi się często (np. zestawienie najlepszych treści w miesiącu na temat wystroju wnętrz), jednak autorom tych list zabiera dużo czasu na znalezienie odpowiednich treści. Najlepiej jest uderzać do blogerów, którzy umieszczają zestawienia i chętnie zajrzą do Ciebie. Być może umieszczą Cię w którymś z nich?

Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Szczególnie w grupach, gdzie możesz znaleźć swoich odbiorców. Ważne tutaj będą grupy na Facebooku, ale również na LinkedIn, gdzie znajdziesz osoby z obszaru Twojego biznesu. Kiedy będziesz szukał odpowiedniej grupy na LinkedIn, staraj się trafiać w te najbardziej aktywne. Każdy post powinien mieć przynajmniej kilka komentarzy i polubień. Po tym poznasz, że grupa jest moderowana i, że użytkownicy się angażują.

Grupy na Facebooku natomiast charakteryzują się tym, że te dobre są zamknięte. Jednak nie zrażaj się i spróbuj do nich dołączyć! Uważaj na te, które nie są na bieżąco moderowane i zawierają wiele treści spamowych. Szkoda czasu na umieszczanie w nich swoich postów, ponieważ istnieje mała szansa, że ktoś je przeczyta. Celuj w grupy zaangażowane, z polubieniami postów i komentarzami pod nimi. Grupa powinna liczyć ponad 500 użytkowników. Pamiętaj również, żeby dzielić się treściami w sposób poprawny, nie spamować, nie dodawać samych linków. Staraj się zachęcić czytelnika i angażuj się w dyskusje na temat swojego artykułu. To z pewnością zaprocentuje.

Dodatkowo: Odpowiadaj na wszystkie komentarze!

Wszędzie tam, gdzie zamieściłeś swoją treść, musisz moderować aktywność spowodowaną postem. Nie pozostawiaj potencjalnych klientów bez odpowiedzi. Staraj się nie bagatelizować żadnego. Jeżeli Twój blog generuje mały ruch, kilka komentarzy i odpowiedzi na nie mogą sprawić, że inni chętniej wejdą w dyskusję.

blog firmowy

 

Spis treści: