Case study: content marketing dla Pracuj.pl
Zwrot nakładów na działania content marketingowe nie jest natychmiastowy i nierzadko jednocześnie ciężki do zmierzenia. Sprawia to, że wiele firm wstrzymuje się z inwestowaniem w treści, nie będąc pewnymi opłacalności takiego przedsięwzięcia.
Czy inwestowanie w content faktycznie się opłaca? Udało się to nam udowodnić dzięki współpracy z Pracuj.pl. Mamy przyjemność wspierać pion marketingu Pracuj.pl w zakresie tworzenia treści na bloga porady.pracuj.pl nieprzerwanie od lutego 2017 roku. Wspólnie prowadzone działania jasno wykazały, że poniesiona inwestycja opłaciła się. Szczegóły w poniższym case study.
Cel główny:
Pozyskanie nowych, nieszukających aktywnie pracy użytkowników Pracuj.pl
Cel pośredni:
Zwiększenie ruchu Pracuj.pl
Działania
Etap pierwszy, planowanie
Krok pierwszy:
Klient przygotował podział użytkowników bloga porady.pracuj.pl na sześć kategorii:
– zastanawia się nad zmianą pracy,
– szuka pracy,
– ma pracę i jest zadowolony,
-ma pracę i jest niezadowolony,
-dopiero znalazł pracę,
-zdecydowany na zmianę pracy, aktywnie szuka pracy.
Krok drugi:
Artykuły znajdujące się na blogu w momencie wprowadzenia powyższego podziału zostały odpowiednio otagowane tak, aby każdy z artykułów odpowiadał jednej z powyższych kategorii użytkowników. Np. artykuł o temacie „7 zasad pisania CV po angielsku” został przyporządkowany do kategorii „szuka pracy”. Po upływie miesiąca wiedzieliśmy, ilu i jakich użytkowników odwiedza bloga.
Krok trzeci:
Rozpoczęcie planowania artykułów pod kątem celu głównego, czyli dotarcia do osób, które mają pracę, jednak nie są z niej zadowolone. Do tego celu wykorzystaliśmy narzędzie Senuto.
Etap drugi, działanie
Krok pierwszy:
Co miesiąc szykujemy listę tematów i słów kluczowych.
Krok drugi:
Artykuły tworzy dwóch copywriterów, a następnie są sprawdzane przez dwóch niezależnych korektorów. Teksty pisane są na podstawie aktualnych, wyselekcjonowanych wcześniej danych. Ich zadaniem jest dostarczenie czytelnikowi w przystępny sposób informacji, których szuka. Odpowiednie formatowanie artykułów pod kątem SEO stanowi tylko dodatek do wartości, którą reprezentują sobą pisane przez nas artykuły.
Krok trzeci:
Gotowe artykuły trafiają do weryfikacji merytorycznej.
Krok czwarty:
Sprawdzone pod kątem językowym i merytorycznym artykuły trafiają do osoby, która obsługuje bloga i ma za zadanie dodanie nowych artykułów wraz z odpowiednim przyporządkowaniem do jednej z sześciu kategorii użytkowników.
Spis treści: