Close

Czy blogi firmowe sprzedają?

Marketerzy – jako jeden z argumentów do posiadania bloga firmowego – używają stwierdzenia: „Blogi sprzedają”, co jest powszechnym kłamstwem i próbą nakłonienia klienta na usługę, która gwarantuje szybką korzyść wynikającą z jej przeprowadzenia. Jednak powiedzmy sobie szczerze: żadne pojedyncze działania składające się na marketing internetowy nie dadzą Tobie żadnego efektu, bez wspierania ich innymi. .

Im prędzej zrozumiesz, że blogi firmowe bardziej nadają się do kreowania wizerunku marki, niż do oferowania konkretnych produktów i nakłaniania czytelników do zakupu, tym lepiej. Musisz wiedzieć, że Twoje działania w Internecie nie mogą opierać się na jednym narzędziu. Blogi firmowe mogą z powodzeniem sprzedawać Twoje produkty, wspierają również praktycznie wszystkie działania marketingu internetowego, dlatego zastanówmy się, jakie kroki musisz wykonać i w czym pomoże Tobie blog firmowy.

Skup się przede wszystkim na poniższych elementach marketingu internetowego i inwestuj w nie tak, by przynosiły zamierzony efekt. Wykorzystując blog firmowy,, zyskasz o wiele więcej przy mniejszych nakładach finansowych na pierwotnie zaplanowane działania promocyjne.

POZYCJONOWANIE I OPTYMALIZACJA

Skuteczna i stosunkowo niedroga metoda działań e-marketingu, wwiększa pozycję w wyszukiwarce internetowej, dzięki czemu Twoja firma jest widoczna i rozpoznawalna. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci szukają określonych fraz właśnie w wyszukiwarkach i najczęściej klikają w kilka pierwszych wyników. Pozycjonowanie sprawia, że to Twoja strona pojawia się jako jedna z pierwszych i masz większą szansę na przedstawienie oferty klientowi.

W czym pomaga blog firmowy? Wspiera pozycjonowanie. Dzięki tekstom na blogu firmowym trafiasz we frazy, które są najczęściej wyszukiwane. Dajesz klientom dodatkową możliwość na odwiedzenie strony firmowej, a tym samym zwiększasz prawdopodobieństwo zainteresowania ofertą..

NEWSLETTER

Narzędzie, które – po pierwsze – buduje bazę leadów, po drugie – dociera z Twoją ofertą do stałego grona odbiorców. Często jest opisywany jako jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. A tych warto dopieszczać czymś więcej niż suchymi faktami o Twojej marce.

W czym pomaga blog firmowy? Gdy dołączysz posty blogowe do cyklicznych newsletterów, budujesz pozycję eksperta.. Takie wiadomości są o wiele bardziej wartościowe niż wspomniane suche informacje o Twojej ofercie. Dostarczasz content klientom, którzy chętnie podali swój mail, więc dbaj o nich!

GOOGLE ADWORDS

Najbardziej powszechny sposób na zaistnienie w wyszukiwarce Google. Za pomocą tego narzędzia możesz samodzielnie tworzyć reklamę i dobrać słowa kluczowe, takie, które – według Ciebie – są najlepsze dla Twojej działalności. Polega to na banalnie prostym sposobie: Twoje linki wyświetlane są w wynikach wyszukiwarki Google, a także na stronach partnerskich. Reklama trafia w danym momencie do osoby, która poszukuje usług lub produktów powiązanych z Twoją firmą.

W czym pomaga blog firmowy? Rozpowszechnia treści. Po pierwsze – możesz promować swoje posty z bloga dzięki Google Adwords i dostarczyć ciekawszy content, po drugie – gdy klient jest już na Twojej stronie, może się dowiedzieć więcej właśnie poprzez blog. Z pewnością blog jest dystrybutorem 0 wiele większych ilości informacji o Twoich produktach (w szczególności do wykorzystania ich w konkretnych sytuacjach) niż Twoja strona internetowa.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Jeżeli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz”. To zdanie, nad którym nie warto już debatować, ponieważ stało się faktem. Dostępność w mediach społecznościowych jest ważna pod względem wizerunkowym, dostarcza jednak kolejnych narzędzi reklamowych. Sam Facebook posiada rozbudowany system managera reklam, dzięki któremu możesz targetować, pilnować budżetu i być ze swoją firmą tam, gdzie chcesz i dla kogo chcesz. Prowadzenie fanpage’a firmy w sposób ciekawy to często trudne zadanie i trzeba mieć wypracowaną dobrą strategię, taką, która zadowoli grupę docelową.

W czym pomaga blog firmowy? Publikując posty z bloga firmowego na fanpage’u swojej firmy, dostarczasz treści ciekawe i własne, a to sugeruje, że znasz się na swojej branży i jesteś w niej ekspertem. Często postami z bloga możesz wywołać ciekawą dyskusję i zaczerpnąć inspiracji do następnych wpisów. Z pewnością kilku klientów doceni, że specjalnie dla nich napisałeś artykuł na temat, który ich zainteresował. W miarę możliwości możesz udostępniać treści blogowe w grupach branżowych, co zawsze przekłada się na odwiedzalność Twojej witryny.

MARKETING SZEPTANY

Czyli zamieszczanie w sieci przychylnych dla Twojej marki komentarzy przez profile, które naśladują realnych użytkowników. Warto skorzystać z dobrze dobranego i profesjonalnie przeprowadzonego marketingu szeptanego z jednego prostego powodu: internauci przed decyzją zakupową szukają informacji na temat produktów, marek czy usług. Zwracają oczywiście uwagę na rekomendacje, przychylne i negatywne komentarze innych użytkowników. Badania Nielsena na temat zaufania konsumentów udowadniają, że takie opinie są dla użytkowników bardziej wiarygodne, niż te pochodzące ze strony firmy.

W czym pomaga blog firmowy? Z pewnością atrakcyjniej będzie linkować do zdjęcia z wpisu na Twoim blogu firmowym niż wprost do strony z ofertą. Pamiętaj, że dobra „szeptanka” jest nie do wykrycia, a użytkownicy na forach często wymieniają się zdjęciami, linkami, gdy chcą sobie pomóc. To idealna okazja na umieszczenie linku do wpisu z bloga firmowego.

blog firmowy

Warto wiedzieć, że blog firmowy to mniej handlowe spojrzenie na produkt niż strona ofertowa. Owszem, przedstawia on produkt w atrakcyjnym położeniu, jednak nie możesz wymagać, że blog będzie sprzedawał bez żadnego wsparcia. Brak synergii i skupianie się tylko na jednym działaniu nigdy nie zagwarantują sukcesu.. Dlatego blog firmowy sprzedaje, ale tylko, jeżeli będziesz go wspierać innymi narzędziami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *