Close

5 propozycji na kampanie content marketingowe w czerwcu

Zainspirowani serią „5 content marketing ideas” na portalu practicalecommerce.com postanowiliśmy ruszyć z podobną, polską wersją na naszym blogu.

Tegoroczny czerwiec jest wyjątkowym miesiącem w kalendarzu i stwarza wiele okazji do przygotowania pomysłowych akcji content marketingowych. Oto kilka propozycji dla marek, które chciałyby wykorzystać je w swoich kampaniach!

W czerwcu wybraliśmy 5 okazji:
  1. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej
  2. Święto Wolnych Książek
  3. Pierwszy Dzień Lata
  4. Dzień Ojca
  5. Światowy Dzień Rybołówstwa
Poniżej przedstawimy Wam jakie kampanie content marketingowe można przeprowadzić przy okazji powyższych świąt/wydarzeń.

 

 

1. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – od 10 czerwca do 10 lipca – drogeria internetowa, branża piwna

Nie musisz posiadać wielkiej wiedzy na temat piłki nożnej, by przygotować pomysłową akcję z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Czasem wystarczy tylko tyle, że piłka jest jedna, a bramki są dwie – jednak przygotowując kampanię na Euro, musisz wykazać się wyjątkową pomysłowością. Z okazji futbolowego święta do akcji rusza wiele marek i producentów piwa, telewizorów, zestawów kina domowego, przekąsek, itp. – konkurencja nie śpi i doskonale wie, jak wykorzystać to wydarzenie pod kątem marketingu.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Przygotowując kampanię z okazji Mistrzostw Europy, warto pomyśleć zarówno o zagorzałych kibicach, jak i ich partnerkach! Podczas rozgrywek panowie kibicują swojej ulubionej drużynie, zaś panie niemiłosiernie się nudzą…;) To doskonała okazja dla typowo kobiecych miejsc, takich jak np. internetowe drogerie.

Twój mąż/partner kupił sobie (jak on sam uważa „Wam”) nowy telewizor z okazji Mistrzostw? Całe popołudnia spędza z kolegami, oglądając relacje z francuskich muraw? Jego małżonce/partnerce też się coś należy!

Mistrzostwa Europy to wręcz idealny temat na szybką kampanię z blogerkami lifestylowymi. Jako drogeria internetowa „uderz” w ton wynagrodzenia przez mężczyzn Mistrzostw swoim partnerkom. Do uzyskania rozgłosu wykorzystaj autorki, które z pewnością z chęcią pomogą Ci w takiej kampanii. 😉

Pomysł numer 1 to zaangażowanie blogerek beauty. Blogi kosmetyczne to idealne miejsce dla wszystkich pań, które w trakcie Mistrzostw chciałyby zrobić coś dla siebie. Makijaż to zawsze dobry pomysł – dobrze sprawdzi się tutorial, w którym blogerki i vlogerki pokażą, jak namalować polską flagę na policzku i zareklamować konkretny kosmetyk. Mogą także przygotować specjalny manicure w piłkarskich klimatach w kolorach ulubionej drużyny.

Pomysł numer 2 to wysyłka dla blogerek – choć panie nie zawsze są wielkimi fankami piłki nożnej, lubią spotkania w babskim gronie. To dobra okazja, by przygotować wysyłkę „kobiecych piw”, tych lżejszych, często zawierających sok lub inny, dodatkowy walor smakowy. Taka akcja będzie świetnie wyglądała na Instagramie i Snapchacie, a w dodatku warto otagować markę na Facebooku. To ciekawy pomysł na kampanię z okazji Mistrzostw i utrzymanie piłkarskiego klimatu nawet bez murawy!

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

content marketing mistrzostwa europy

uratujmistrzostwa.pl / kliknij, aby powiększyć

 

2. Święto Wolnych Książek – 16 czerwca – księgarnia internetowa

Choć Święto Wolnych Książek nie wydaje się być zbytnio komercyjną okazją, ma spory potencjał, z którego warto skorzystać.

Idea przekazywania książek i pozostawiania ich w miejscach publicznych jest niekonwencjonalną metodą na popularyzowanie czytelnictwa. Tzw. „ruchoma biblioteka” to miejsce wymiany przeczytanych powieści – jak mówią organizatorzy, „książki nie lubią być więzione w domu na półkach, wolą krążyć z rąk do rąk i być czytane”. Jeśli jesteś właścicielem księgarni internetowej lub antykwariatu, skorzystaj z okazji! Ciekawa akcja z wymianą książek, przygotowaniem własnego miejsca bookcrossingowego czy zorganizowaniem eventu czytelniczego to dobre pomysły na wypromowanie się. Bardzo pomocne będą ciekawa strona internetowa, profil na Facebooku i Instagram – poinformuj wszystkich fanów książek o tym wyjątkowym wydarzeniu, zaproś ich do swojej księgarni i zorganizuj np. spotkanie autorskie ze znanym pisarzem.

Co ciekawe, inicjatywa Święta Wolnych Książek narodziła się w 2003 roku, więc w tym roku odbędzie się jej 13. edycja. Może jakieś nawiązanie do tej „pechowej” liczby?

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

W związku z „pechową 13” doskonale sprawdzi się akcja z udziałem blogerów. Dobrym pomysłem będzie np. łańcuszek, w którym trzynastka autorów będzie wymieniała się przeczytanym zestawem książek, a cała akcja będzie opisywana na blogach i wspomagana narzędziami pomocniczymi, takimi jak Instagram, Facebook czy Snapchat. Do takiej kampanii możesz wybrać różnych autorów, nie tylko tych zajmujących się literaturą – blogerów książkowych zaproś w pierwszej kolejności, ale pomyśl także o tych z tematyki lifestyle lub kultura. Wybierz także książki z różnych dziedzin i pomyśl, którym blogerom mógłbyś je wręczyć. Promowanie czytelnictwa w taki sposób to ciekawy i kreatywny pomysł, a blogerzy z pewnością chętnie wezmą w nim udział!

 

3. Pierwszy Dzień Lata – 20 czerwca – biuro podróży

Czerwiec to koniec szkoły i początek lata! Gdzie się wybrać na wakacje i jak się spakować na wyjazd? W co się ubrać w trakcie upałów i w jakich imprezach warto wziąć udział? Czerwiec to doskonały czas dla biur podróży, przewoźników oraz hotelarzy – w lecie wszyscy podróżujemy (czy to zagranicę, czy też po Polsce) i w związku z tym kupujemy wycieczki, wczasy, transport i noclegi.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Wykorzystaj blogosferę, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy nie mogą doczekać się już lata. Blogi lifestylowe, podróżnicze i modowe będą idealnym źródłem potencjalnych klientów. „Gdzie by pojechać na wakacje? Ale zaraz, moja ulubiona blogerka właśnie teraz jest w Grecji!” 😉

Bloger podróżniczy może przygotować przewodnik po konkretnym mieście czy dzielnicy, opisać ich najważniejsze atrakcje, ale i wspomnieć o miejscach, które sam zna i które poleca. Przegląd najbardziej oryginalnych kawiarni i restauracji, najpiękniejszych plaż, wyjątkowych przykładów architektury? To doskonały i wyjątkowy pomysł! Z kolei blogerzy lifestyle’owi lub modowi mogą opracować przewodnik tematyczny: w jakich sklepach najlepiej robić zakupy? Gdzie można upolować najciekawsze i najbardziej oryginalne ubrania, buty i dodatki? Każde miasto posiada swoje niezwykłe miejsca, które blogerzy odwiedzają i w których kupują wyjątkowe stroje do swoich stylizacji!

Podczas takiej akcji pamiętaj także o tym, by aktywnie działać na Instagramie, wrzucać filmiki na YouTube’a i Vine’a, udostępniać posty na Facebooku. To działa na odbiorców i wypromuje Twoją firmę!

 

4. Dzień Ojca – 23 czerwca – producent alkoholi

To wyjątkowa okazja, o której wszyscy powinni pamiętać! Tego dnia świętuje każdy Tata, więc warto uczcić jego dzień w szczególny sposób. Alkohole, zwłaszcza whisky, zdecydowanie są jednym z najpopularniejszych prezentów dla Ojców. Elegancka butelka ulubionego alkoholu będzie pięknym prezentem dla Taty.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Jako producent whisky, koniaków ale też piwa lokalnego, możesz przygotować limitowane edycje swoich trunków, dedykowane specjalnie Ojcom. Możesz np. ogłosić konkurs na wyjątkową etykietę na Facebooku, a o jej zaprojektowanie poproś mężczyzn, którzy są o wiele bardziej skłonni kupić swojemu Tacie alkohol jako prezent.

Możesz także posłużyć się przykładem marek, które przygotowały specjalną akcję z okazji Dnia Matki. Zaangażowały blogerów i znane osobistości do kampanii, w których opowiadały o swoich Mamach – co im zawdzięczają, jak wiele dla nich znaczą, jak lubią razem spędzać czas. Taką samą akcję można przygotować dla Ojców: podkreślić ich rolę i autorytet w wychowaniu, spytać blogerów o wspomnienia spędzanego czasu z Tatą, czego się nauczyli dzięki niemu. Rodzice są wyjątkowi i warto uczcić ich święto w miły, ciepły sposób.

Jeśli zaś prowadzisz bloga firmowego, pomyśl o przygotowaniu wpisu o prezentach na Dzień Ojca. Podaj kilka propozycji, zadbaj o umieszczenie linków do Twojego sklepu internetowego, ale pamiętaj o odpowiednio wcześniejszej publikacji. Użyj frazy, dzięki której blog będzie się dobrze pozycjonował.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

content marketing piwa

facebook.com/TomaszMiler123 / kliknij, aby powiększyć

 

5. Światowy Dzień Rybołówstwa – 27 czerwca – sklep wędkarski

Choć mogłoby się wydawać, że wędkarstwo to dość specyficzna i ciesząca się niewielką popularnością pasja, pozory mylą! Pasjonacie rybołówstwa są niezwykle zaangażowani w swoje hobby, a sam Polski Związek Wędkarski zrzesza blisko 630 tysięcy osób, więc z marketingowego punktu widzenia to doskonała grupa klientów, o którą warto walczyć. Obchodzony 27 czerwca Światowy Dzień Rybołówstwa jest więc idealną okazją na przeprowadzenie ciekawej kampanii content marketingowej dla sklepów wędkarskich. Należy wziąć pod uwagę fakt, że wędkarze to prawdziwi pasjonaci i są bardzo przywiązani do sklepów, w których dokonują zakupów sprzętu. Osoby je prowadzące są „jednymi z nich” – sami łowią ryby, są ekspertami, służą radą i zawsze znajdą chwilę, by porozmawiać o swoim hobby. Celem kampanii dla określonego sklepu wędkarskiego może być więc odbicie klientów konkurencji: jak pomysłowo to zrobić?

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Po pierwsze, do działań marketingowych warto zaangażować social media: wędkarze uwielbiają chwalić się swoimi zdobyczami, więc na facebookowym fanpage’u można urządzić konkurs fotograficzny. Fani rybołówstwa będą wrzucali zdjęcia ze złowionymi sztukami, a te, które uzyskają najwięcej polubień, otrzymają nagrody lub zniżki do sklepu. Dzięki temu wędkarze będą mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami, spełnić poczucie przynależności do określonej społeczności, a za swoje wyniki zdobyć wyjątkową nagrodę.

Drugim pomysłem jest stworzenie serii porad wędkarskich na blogu oraz zaproszenie do komentowania i wymiany doświadczeń jego czytelników. Jak wiadomo, każdy wędkarz ma bardzo dużo do powiedzenia na temat technik połowu, sprzętu, przynęty itd. – każdy jest specjalistą, zwłaszcza w naszym kraju. Ten potencjał można wykorzystać: niech użytkownicy mają możliwość wypowiedzenia się i stania się ekspertem! Takie działania zaangażują społeczność i wzbudzą zainteresowanie innych wędkarzy.

Bardzo ważne jednak, żebyś nie zabierał się za tworzenie treści, jeśli nie jesteś wędkarzem i nie znasz się na tym hobby. Bardzo szybko się skompromitujesz i stracisz potencjalnych klientów.

Oto pięć pomysłów na wyjątkowe, czerwcowe akcje content marketingowe. Jakie inne kampanie można przygotować z okazji Dnia Ojca lub Mistrzostw Europy w piłce nożnej? Podzielcie się z nami! Następny post już pod koniec czerwca. Przedstawimy Wam 5 propozycji na przeprowadzenie kampanii marketingowej w lipcu!

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *