Close

11 najlepszych rodzajów contentu na bloga firmowego, które przyciągną użytkowników

Planujesz kampanię content marketingową w założeniach której mieści się prowadzenie bloga firmowego i nie masz pomysłu na wpisy? Przychodzę z pomocą! Stworzyłam krótkie, ale jakże treściwe zestawienie najbardziej chwytliwych rodzajów artykułów na bloga firmowego.

Z tego artykułu dowiesz się:
  • jak zaplanować kampanię content marketingową na blogu firmowym;
  • jaki rodzaj contentu wybrać;
  • co powinno się znaleźć w konkretnym rodzaju wpisu na blogu.

Zanim jednak przejdę do samego zestawienia, powtórzę podstawy, które są poruszane we wszystkich (no prawie wszystkich) wpisach na temat blogów firmowych.

Pierwszy krok: Ustal cel, jaki chcesz osiągnąć – może to być wzmocnienie wizerunku, odpowiedzi na nurtujące pytania związane z usługami/produktami, aktualizacja bloga mająca pozytywny wpływ na pozycjonowanie całej strony, pokazanie “ludzkiej twarzy” firmy.

Drugi krok: Określ grupę docelową, do jakiej pragniesz trafić – ten krok masz już z pewnością za sobą, ale zastanów się – czy chcesz trafić do “starych i świadomych klientów”, czy może do “nowych, którzy dopiero co zapoznają się z produktem i marką”? Zupełnie inne treści stworzysz dla tych pierwszych, a inne dla drugich.

Trzeci krok: Gdzie chcesz się promować – choćbyś stworzył najlepszy wpis na świecie – sam od tak nie stanie się viralem – trzeba go troszkę popchnąć w tym kierunku. 🙂 Pamiętaj, aby wybierać odpowiednie miejsca promocji, by nie narazić się na falę krytyki. Chcesz udostępniać post w grupach tematycznych na Facebooku? Zadbaj o to, aby był treściwy, inaczej członkowie grupy uznają go za spam. Przykładem tutaj będzie wpis http://www.opencard.pl/news/Poznaj-azjatyckie-zasady-savoir-vivre-134.html, jaki niedawno został opublikowany na grupie: Gdzie zjeść w Poznaniu.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. www.opencard.pl/news/Poznaj-azjatyckie-zasady-savoir-vivre-134.html

Fot. www.opencard.pl/news/Poznaj-azjatyckie-zasady-savoir-vivre-134.html

Temat bardzo ciekawy ( sama kliknęłam w link), niestety, opisany po macoszemu. Cztery krótkie akapity to za mało, by zebrać komplementy od osób zainteresowanych tematem. Post został ostro skrytykowany, a na końcu link usunięto z tablicy.

Czwarty krok to tworzenie treści. Jakich? Skorzystaj z mojej ściągi.

  1. Poradnik

Dla kogo: Dla każdej branży.

Jak tworzyć: Poradniki sprawdzają się zawsze i wszędzie, niezależnie od branży. Pomysłów, przynajmniej na początku, jest wiele. Po jakimś czasie inspiracje odpływają. Wtedy posiłkuj się m.in. Google Keyword Planner, podpowiedziami z wyszukiwarki Google. Nie ograniczaj się jedynie do tworzenia porad dla produktów, które sprzedajesz. W ofercie Twojego sklepu znajdują się wyłącznie krawaty i muszki, a chcesz stworzyć kompletny wpis pt. Jakie dodatki wybrać do garnituru? Nie pomijaj poszetek i spinek. Nie każdy tekst musi od razu generować zyski!

Jakimi zasadami kierować się przy tworzeniu poradnika? Powinien być dynamiczny – do lamusa odchodzą teksty, w których brak jakichkolwiek akapitów, śródtytułów, czy wypunktowań. Posiadasz własne zdjęcia? Dołącz je! Forma będzie o wiele atrakcyjniejsza, a czytelnik nie zmęczy się czytaniem.

Przykłady: Na blogu Freshmail znaleźć można mnóstwo porad zarówno marketingowych, jak i związanych z ich produktem.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. https://freshmail.pl/blog/

Fot.freshmail.pl/blog/

2. Inspiracje

Dla kogo: Inspiracje zarezerwowane są zwłaszcza dla branż takich, jak: wystrój wnętrz (meble, akcesoria), kwiaciarnie, szeroko pojęta moda, uroda, żywność.

Jak tworzyć: Tworzenie inspirujących wpisów wymaga ogromnej inwencji twórczej. W miarę możliwości używaj własnych zdjęć (użytkownicy to docenią).
W przypadku braku czasu na robienie własnych fotografii, pomocne mogą okazać się również banki zdjęć czy Pinterest. Nie zapominaj, aby podać link do źródła oraz dane autora zdjęcia.

Przykłady: Niezwykle inspirującym miejscem w sieci jest Westwing.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. www.westwing.pl/magazyn/inspiracje/aranzacja-domu-na-wsi/

Fot. www.westwing.pl/magazyn/inspiracje/aranzacja-domu-na-wsi/

3. Infografiki

Dla kogo: Infografiki, które dwa lata temu przeżywały prawdziwy boom, odnajdą się w każdej branży. Idealne w przypadku promocji bloga na zewnątrz.

Jak tworzyć: Infografikę możesz zlecić grafikowi lub wspomóc się programem np. Canva.com (z której np. korzystam ja). Chcesz, aby infografika odniosła sukces? Zadbaj o odpowiednią zawartość. Banalna treść nie spotka się z dobrym odzewem. Prezentuj na niej ciekawostki związane z branżą, o których jeszcze nikt nie słyszał (lub prawie nikt). Infografika to fantastyczne miejsce do przedstawienia wyników badań, działania narzędzi, serwisu internetowego. Pełni wtedy rolę edukacyjną.

4. Listingi z chwytliwymi nagłówkami

Dla kogo: Listing to bardzo chwytliwa forma contentu, pasująca do każdej branży.

Jak tworzyć: Gwarantuję, że publikując tego rodzaju wpis, zdobędziesz duży ruch. 50 pomysłów na…, 30 najlepszych… – tak właśnie zaczynają się tytuły. Twórz obszerny listing, jeśli faktycznie masz coś do przekazania. Jakość, jakość i jeszcze raz jakość. Nie przesadzaj ze zbyt częstym publikowaniem listingów, no chyba że chcesz, aby czytelnicy traktowali Twojego bloga firmowego jak pudelek.pl! 🙂

Przykłady: 50 pomysłów na prezent dla niej? Idealnie!

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. blog.koloniespodzianek.pl/50-oryginalnych-pomyslow-na-prezent-dla-niej/

Fot. blog.koloniespodzianek.pl/50-oryginalnych-pomyslow-na-prezent-dla-niej/

5. Q&A (questions and answers)

Dla kogo: Q&A rekomenduję dla branż “trudnych”, specjalistycznych. Gdzie wiedza na temat produktów/usług nie jest szeroko powszechna. Będzie to m.in. branża motoryzacyjna, księgowość.

Jak tworzyć: Za tworzenie Q&A powinni zabierać się specjaliści z konkretnej kategorii. Doskonale znasz swoją branżę, więc z doświadczenia będziesz wiedzieć, jakie pytania najczęściej zadają Twoi klienci.

Przykłady: Branża motoryzacyjna jest wymagająca. Q&A idealnie się tutaj sprawdziło:

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. puller.advhost.pl/faq/

Fot. puller.advhost.pl/faq/

6. Recenzje

Dla kogo: Dla każdej branży oferującej produkty.

Jak tworzyć: By recenzja wyglądała wiarygodnie – postaw na własne zdjęcia. Pokaż jego zastosowanie i możliwości.

Przykłady: Bardzo ciekawy i humorystyczny wpis pokazujący pojemność chlebaków na blogu scandishop.pl

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. ilovescandi.blogspot.com/2014/11/wielki-test-chlebakow.html

Fot. ilovescandi.blogspot.com/2014/11/wielki-test-chlebakow.html

7. Case studies

Dla kogo: Najchętniej wykorzystywane w branży marketingowej. Sprawdzą się jednak w branżach, gdzie widać wyraźne zmiany, czyli efekt przed i po. Case studies to rozbudowana forma referencji, gdzie wyjaśniasz, jak tego dokonałeś i pokazujesz efekty pracy.

Jak tworzyć: To nic innego, jak okrzyk: “Patrzcie nasz produkt działa, mamy na to dowody!” Niestety, jest to najbardziej wymagająca forma contentu. Niejednokrotnie taki wpis tworzy się przez kilka miesięcy – w końcu trzeba mieć twarde dowody na potwierdzenie swoich umiejętności. Zanim pokażesz światu efekty swojej pracy, upewnij się, że posiadasz na to zgodę klienta.

Przykłady: Taką technikę zastosowała np. VITALIA.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. vitalia.pl/artykul9235_Pierwszy-raz-w-zyciu-osiagnelam-prawidlowe-bmi.html

Fot. vitalia.pl/artykul9235_Pierwszy-raz-w-zyciu-osiagnelam-prawidlowe-bmi.html

8. Referencje klientów

Dla kogo: Absolutnie dla wszystkich!

Jak tworzyć: Nic nie będzie lepszą reklamą niż zadowolony klient! Zbieranie referencji od klientów wymaga regularności. Z doświadczenia wiem, że klienci poproszeni o referencje – z chęcią je udzielają.

9. Współpraca z blogerem (notka wspominająca o tym, że o Twoim produkcie/usłudze napisał jakiś bloger)

Dla kogo: Dla wszystkich, którzy mają potencjał we współpracy z blogerami (http://marketerplus.pl/teksty/cykle/narzedzia-marketera-content-marketing/).

Jak tworzyć: Współpracujesz z blogerami? Chwal się tym! Blogerzy to internetowi liderzy opinii, więc korzystaj z ich przychylności. Wzmacniasz tym samym przekaz kampanii z blogerem.

Przykłady: BeGLOSSY opanowało do perfekcji współpracę z blogerkami, chwalą się nią na swoim blogu.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. www.beglossy.pl/magazyn/beglossy-zimowa-pielegnacja-co-mowia-blogerki/

Fot. www.beglossy.pl/magazyn/beglossy-zimowa-pielegnacja-co-mowia-blogerki/

10. Wpisy eksperckie i wywiady

Dla kogo: Dla każdej branży! Ich wartość będzie rosła wprost proporcjonalnie do “trudności” branży.

Jak tworzyć: Wpis ekspercki ukazany gościnnie na blogu wzmocni Twój wizerunek “w branży”, ale też odpowie na wiele istotnych pytań, jakie mogą postawić Twoi potencjalni klienci. Ciekawą formą będzie także wywiad, który przyniesie korzyści obu stronom.

11. Newsy z życia firmy

Dla kogo: Pokazanie prawdziwego życia firmy oraz osób, które “za tym wszystkim stoją” to nie tylko propozycja, ale absolutny obowiązek w dzisiejszych czasach!

Jak tworzyć: Pracownicy produkcyjni, managerowie, specjaliści, obsługa klienta, szefowie – ich sylwetki powinny znaleźć się na blogu firmowym lub w zakładce O firmie. Na blogu z kolei niech pojawiają się newsy z życia firmy, to jak przebiega praca, wszelkie sukcesy czy firmowe imprezy.

Przykłady: Szyjemy sukienki – oni robią to dobrze!

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Fot. szyjemysukienki.wordpress.com/2016/07/20/dzien-z-zycia-pracowni-zobacz-video/

Fot.
https://szyjemysukienki.wordpress.com/2016/07/20/dzien-z-zycia-pracowni-zobacz-video/

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *