Blog firmowy – zainstalować na subdomenie czy w katalogu?
Zakładając bloga firmowego, stajemy przed podstawowym dylematem: zainstalować bloga na subdomenie (np. blog.setugo.pl) czy umieścić go w katalogu (folderze) domeny głównej (np. setugo.pl/blog).
W niniejszym wpisie przedstawię argumenty za i przeciw każdego z powyższych rozwiązań.
Blog umieszczony na subdomenie
Google traktuje subdomenę tak jak osobną, niezależną domenę. Oznacza to, że decydując się na takie rozwiązanie, musimy liczyć się z tym, że “moc” z domeny głównej nie przejdzie na bloga i analogicznie, blog nie wesprze bezpośrednio pozycjonowania domeny głównej naszej firmy.
Jeśli zainstalujemy bloga właśnie na subdomenie, powinniśmy przeznaczyć dodatkowe środki na niezależne pozycjonowanie naszego bloga firmowego.
Blog firmowy na subdomenie jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą poruszać na blogu tematów tylko i wyłącznie stricte związanych z działalnością firmy. Np.: na blogu firmy, która specjalizuje się w tworzeniu blogów firmowych, umieszczonym na subdomenie, możemy ze spokojem (dla seo) poruszać tematy ogólnie związane z marketingiem internetowym, nie tylko z blogami firmowymi i content marketingiem.
Blog umieszczony w katalogu
Blog zainstalowany w katalogu domeny głównej ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Google, co nie jest tajemnicą, bardziej ceni strony aktualizowane o nowe, unikalne i wartościowe treści. Poprzez stałe dorzucanie nowych artykułów wysyłamy sygnał robotowi Google: “nasza strona żyje”.
Dodatkowym czynnikiem jest wsparcie pozycjonowania domeny głównej, poprzez tworzenie artykułów w oparciu o słowa kluczowe, które wyszukują klienci firmy w Google. Przydatne będzie do tego narzędzie Google Keyword Planner.
Skuteczne pozycjonowanie + świeże i wartościowe treści z bloga firmowego = większy ruch z Google 😉
Podsumowując
Jeśli zależy nam na mocniejszej obecności w Google, powinniśmy zdecydować się na bloga zainstalowanego w katalogu głównej domeny firmowej.
W przypadku jeśli pozycjonowanie nie jest naszym priorytetem, a bloga traktujemy bardziej jako narzędzie do budowania społeczności, umieśćmy bloga na subdomenie.
Spis treści: