5 propozycji na kampanie content marketingowe w lipcu
Lipiec to miesiąc pełen słońca, wakacyjnych szaleństw i wyjazdów. Mimo „sezonu ogórkowego”, udało nam się znaleźć kilka propozycji na pomysłowe kampanie content marketingowe z okazji nietypowych wydarzeń w kalendarzu – spójrzcie, co można przygotować z okazji Święta Niepodległości USA lub Dnia Architektury!
- Światowy Dzień Architektury
- Dzień Psa
- Święto Niepodległości USA
- Dzień Pocałunku
- Dzień Bezpiecznego Kierowcy
1. Światowy Dzień Architektury – 1 lipca – biura architektoniczne
To święto jest okazją dla wszystkich biur architektonicznych i projektowych. Jeśli regularnie śledzicie naszego bloga, zapewne pamiętacie wpis poświęcony kampanii marketingowej dla dewelopera: to pokrewne branże, więc możecie skorzystać z naszych wskazówek! Link do wpisu: content marketing dla dewelopera.
POMYSŁ NA KAMPANIĘ
Zaangażuj bloga firmowego oraz social media! Możesz przygotować specjalną serię wpisów lub filmików wideo z poradami dotyczącymi najważniejszych kwestii związanych z budową domu lub lokalu użytkowego. Będziesz mógł podzielić się swoją ekspercką wiedzą, a jednocześnie zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, a w tej branży to podstawa! Pomyśl też o przygotowaniu wyjątkowego sposobu na Q&A, czyli webinar – zaproszony ekspert udzieli Twoim czytelnikom odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania.
Wyjątkowym pomysłem będzie aplikacja – mobilna lub na na stronie – które ułatwi wizualizację projektu. By zainteresować potencjalnych klientów, biura mogą przygotować dla nich specjalne zniżki i rabaty na jego wykonanie.
2. Dzień Psa – 1 lipca – sklep zoologiczny
Nie od dziś wiadomo, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka! Po ciężkim dniu nie ma nic milszego, niż przywitanie w progu przez naszego radosnego czworonoga – pies to doskonały strażnik domowego ogniska, ale i wierny towarzysz w każdej sytuacji. Z okazji tego wyjątkowego dnia warto nieco go rozpieścić!
POMYSŁ NA KAMPANIĘ
Prowadzisz sklep zoologiczny?
Zadbaj o aktywność w social media – bardzo dobrze sprawdzą się Facebook, Instagram i YouTube. To doskonałe miejsca na przygotowanie poradników, zarówno w formie pisanej (blog lub notki na fanpage’u), jak i filmików wideo.
Jakie wymagania należy spełnić, by móc adoptować psa? Co trzeba wiedzieć o żywieniu, sterylizacji i pielęgnacji pupili? Kiedy należy zacząć tresurę szczeniaka? Przygotuj wpisy, które będą stanowiły źródło cennej wiedzy dla Twoich klientów. Możesz w nich delikatnie lokować swoje produkty lub zaprosić do współpracy znanych blogerów, którzy są pasjonatami tych czworonogów. „ABC właściciela psa” zbuduje Twój wizerunek jako eksperta, a jednocześnie skłoni czytelników do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj, że komunikacja za jego pośrednictwem musi być przemyślana i dopracowana, bowiem blogi i media społecznościowe znacznie wpływają na odbiór firmy przez klientów.
Zaangażuj także blogerów! Wśród znanych internetowych autorów znajduje się wielu fanów psów, m.in. Jason Hunt, Fashionelka czy Segritta – pamiętaj, by wybierać blogerów z różnych dziedzin, dzięki czemu dotrzesz do wielu odbiorców.
3. Święto Niepodległości USA – 4 lipca – burgerownia
American Dream w polskich warunkach? To możliwe – Święto Niepodległości USA to doskonała okazja dla wszystkich lokali gastronomicznych specjalizujących się w kuchni Stanów. 4 lipca mieszkańcy USA wspólnie spędzają czas na wielkim grillowaniu, więc pobudzenie kubków smakowych to idealny pomysł – niech i Polacy poczują chęć na obiad w amerykańskim stylu!
POMYSŁ NA KAMPANIĘ
Wykorzystaj popularność trendu na burgery! To szybka, ale jednocześnie pożywna przekąska, za którą przepadają młodzi ludzie – Twoi klienci z pewnością spróbują wyjątkowych smaków! Miej w zapasie dużo prawdziwej wołowiny, ale przygotuj także coś dla wegetarian: na ten jeden dzień dodaj do menu burgery np. z buraków, soczewicy, ciecierzycy czy brokułów i kaszy. Jeśli te propozycje się sprawdzą i zachwycą podniebienia Twoich klientów, możesz włączyć je do standardowej oferty.
Za pomocą social media ogłoś konkurs na najlepszą, kreatywną fotkę z burgerem z roli głównej, a dla zwycięzcy przygotuj specjalny „pakiet burgerowy” – podwójną porcję mięsa, dodatkowe frytki czy ciekawy sos. Specjały ze Stanów smakują naprawdę wyjątkowo, a szczególnie 4 lipca! Doskonale wiedzą o tym także blogerzy kulinarni, więc warto zaprosić ich do wspólnej akcji: może zorganizujesz pojedynek na wyjątkowe smaki burgerów? Niech autorzy blogów kulinarnych przygotują specjalne przepisy na to amerykańskie danie – nowe wersje burgerów staną się znakiem rozpoznawczym Twojego lokalu!
4. Dzień Pocałunku – 5 lipca – sklep erotyczny lub z bielizną
Pocałunki to preludium do gorących chwil spędzanych we dwoje – a 5 lipca tym bardziej warto je celebrować. Tego dnia przypada Święto Pocałunku: taka okazja wymaga wyjątkowej oprawy! Postaw na erotyczne gadżety i inne drobiazgi, które dodadzą pikanterii w sypialni.
POMYSŁ NA KAMPANIĘ
Jeśli działasz w branży erotycznej i bieliźniarskiej, Dzień Pocałunku to doskonała okazja dla Twojego biznesu. Z tej okazji w swoim sklepie internetowym możesz umieścić nowe produkty, takie jak np. feromony – są one wyjątkowym dodatkiem podkreślającym atrakcyjność i są stosowane zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety. Na fanpage’u zorganizuj pobudzający wyobraźnię konkurs dla swoich fanów: niech zastanowią się nad wyjątkowym miejscem do celebrowania tego święta i sposobem na spędzenie go, a wszystko opiszą w kilku zdaniach. Nagrodą mogą być zestawy eleganckiej bielizny, gadżety erotyczne czy kody rabatowe do sklepu internetowego.
W przypadku standardowego asortymentu możesz wprowadzić zniżki, oferty specjalne lub darmową wysyłkę; do każdego zamówienia złożonego w tym terminie dodaj także drobny upominek, który podniesie temperaturę w sypialni. A może blog, na którym umieścisz porady dotyczące polepszenia życia erotycznego? Możesz także zaproponować współpracę blogerom: lifestyle’owym, parentingowym, wnętrzarskim – z pewnością chętnie wezmą udział w takiej kampanii! Pamiętaj tylko, że akcja tego typu powinna być przygotowana z zachowaniem zasad dobrego smaku; bloger, którego wybierzesz do współpracy, musi mieć dystans do siebie, poczucie humoru, a jednocześnie lekko i z pomysłem podejść do tematu.
5. Dzień Bezpiecznego Kierowcy – 25 lipca – sklep motoryzacyjny
Bezpieczeństwo na drodze to podstawa! Warto dbać o edukację kierowców w zakresie ekologicznej, ale przede wszystkim niezagrażającej życiu i zdrowiu jazdy samochodem. Obchodzony 25 lipca Dzień Bezpiecznego Kierowcy jest ku temu doskonałą okazją – jak można wykorzystać ją pod kątem kampanii marketingowej?
POMYSŁ NA KAMPANIĘ
Ten dzień stwarza świetną możliwość dla wszystkich sklepów z elektroniką. Nawigacja GPS jest wielkim ułatwieniem dla każdego kierowcy – zorganizuj więc promocję na gadżety ułatwiające zachowanie bezpieczeństwa w długiej trasie. Pomyśl także o uniwersalnych uchwytach samochodowych, zestawach głośnomówiących czy bezprzewodowych słuchawkach Bluetooth: te produkty znacznie poprawiają komfort jazdy, a jednocześnie nie rozpraszają siedzącej za kółkiem osoby. Zwróć się do blogerów i vlogerów zajmujących się motoryzacją: wspólnie możecie przygotować serię humorystycznych filmików – wspomnień i perypetii związanych ze zdawaniem egzaminu na prawo jazdy. Każdy z nas kiedyś musiał stanąć przed tym trudnym zadaniem: nawiąż kontakt z Blogomotive, Moto Soul, Auto Blogerem czy Spalaczem Benzyny, ci autorzy na pewno chętnie włączą się w taką akcję!
Na bloga lub fanpage’a przygotuj serię wpisów poświęconych bezpieczeństwu na drodze, zasady zachowania w trakcie wypadku lub udzielania pierwszej pomocy. Ogłoś konkurs, w którym do wygrania będą elektroniczne gadżety: możesz np. „przepytać” swoich fanów z kodeksu ruchu drogowego. Dla zwycięzców przygotuj ciekawe prezenty, np. niewielkie powerbanki – przydadzą się szczególnie kierowcom, którzy zawodowo przemierzają wiele kilometrów lub wykonują zagraniczne podróże. Dzisiejsze smartfony dość szybko się rozładowują, a w ich przypadku stały kontakt z klientami i hurtownikami jest niezbędny. Wiadomo, że nie każdy będzie mógł wygrać, ale świadomość bezpiecznego poruszania się na drodze z pewnością wzrośnie!
Oto nasze propozycje na kampanie content marketingowe w lipcu. Jakie inne, ciekawe święta w tym miesiącu mogą być okazją do zorganizowania wyjątkowych akcji promocyjnych? Jeśli wpadnie Wam do głowy jakiś ciekawy pomysł, podzielcie się nim z nami za pomocą maila lub komentarza!
Spis treści: