5 propozycji na kampanie content marketingowe w lipcu

Lipiec to miesiąc pełen słońca, wakacyjnych szaleństw i wyjazdów. Mimo „sezonu ogórkowego”, udało nam się znaleźć kilka propozycji na pomysłowe kampanie content marketingowe z okazji nietypowych wydarzeń w kalendarzu – spójrzcie, co można przygotować z okazji Święta Niepodległości USA lub Dnia Architektury!

W lipcu wybraliśmy 5 okazji:
  1. Światowy Dzień Architektury
  2. Dzień Psa
  3. Święto Niepodległości USA
  4. Dzień Pocałunku
  5. Dzień Bezpiecznego Kierowcy
Jakie kampanie content marketingowe można przeprowadzić przy okazji powyższych wydarzeń?

 

1. Światowy Dzień Architektury – 1 lipca – biura architektoniczne

To święto jest okazją dla wszystkich biur architektonicznych i projektowych. Jeśli regularnie śledzicie naszego bloga, zapewne pamiętacie wpis poświęcony kampanii marketingowej dla dewelopera: to pokrewne branże, więc możecie skorzystać z naszych wskazówek! Link do wpisu: content marketing dla dewelopera.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Zaangażuj bloga firmowego oraz social media! Możesz przygotować specjalną serię wpisów lub filmików wideo z poradami dotyczącymi najważniejszych kwestii związanych z budową domu lub lokalu użytkowego. Będziesz mógł podzielić się swoją ekspercką wiedzą, a jednocześnie zdobyć zaufanie potencjalnych klientów, a w tej branży to podstawa! Pomyśl też o przygotowaniu wyjątkowego sposobu na Q&A, czyli webinar – zaproszony ekspert udzieli Twoim czytelnikom odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania.

Wyjątkowym pomysłem będzie aplikacja – mobilna lub na na stronie – które ułatwi wizualizację projektu. By zainteresować potencjalnych klientów, biura mogą przygotować dla nich specjalne zniżki i rabaty na jego wykonanie.

2. Dzień Psa – 1 lipca – sklep zoologiczny

Nie od dziś wiadomo, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka! Po ciężkim dniu nie ma nic milszego, niż przywitanie w progu przez naszego radosnego czworonoga – pies to doskonały strażnik domowego ogniska, ale i wierny towarzysz w każdej sytuacji. Z okazji tego wyjątkowego dnia warto nieco go rozpieścić!

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Prowadzisz sklep zoologiczny?

Zadbaj o aktywność w social media – bardzo dobrze sprawdzą się Facebook, Instagram i YouTube. To doskonałe miejsca na przygotowanie poradników, zarówno w formie pisanej (blog lub notki na fanpage’u), jak i filmików wideo.

Jakie wymagania należy spełnić, by móc adoptować psa? Co trzeba wiedzieć o żywieniu, sterylizacji i pielęgnacji pupili? Kiedy należy zacząć tresurę szczeniaka? Przygotuj wpisy, które będą stanowiły źródło cennej wiedzy dla Twoich klientów. Możesz w nich delikatnie lokować swoje produkty lub zaprosić do współpracy znanych blogerów, którzy są pasjonatami tych czworonogów. „ABC właściciela psa” zbuduje Twój wizerunek jako eksperta, a jednocześnie skłoni czytelników do skorzystania z Twojej oferty. Pamiętaj, że komunikacja za jego pośrednictwem musi być przemyślana i dopracowana, bowiem blogi i media społecznościowe znacznie wpływają na odbiór firmy przez klientów.

Zaangażuj także blogerów! Wśród znanych internetowych autorów znajduje się wielu fanów psów, m.in. Jason Hunt, Fashionelka czy Segritta – pamiętaj, by wybierać blogerów z różnych dziedzin, dzięki czemu dotrzesz do wielu odbiorców.

3. Święto Niepodległości USA – 4 lipca – burgerownia

American Dream w polskich warunkach? To możliwe – Święto Niepodległości USA to doskonała okazja dla wszystkich lokali gastronomicznych specjalizujących się w kuchni Stanów. 4 lipca mieszkańcy USA wspólnie spędzają czas na wielkim grillowaniu, więc pobudzenie kubków smakowych to idealny pomysł – niech i Polacy poczują chęć na obiad w amerykańskim stylu!

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Wykorzystaj popularność trendu na burgery! To szybka, ale jednocześnie pożywna przekąska, za którą przepadają młodzi ludzie – Twoi klienci z pewnością spróbują wyjątkowych smaków! Miej w zapasie dużo prawdziwej wołowiny, ale przygotuj także coś dla wegetarian: na ten jeden dzień dodaj do menu burgery np. z buraków, soczewicy, ciecierzycy czy brokułów i kaszy. Jeśli te propozycje się sprawdzą i zachwycą podniebienia Twoich klientów, możesz włączyć je do standardowej oferty.

Za pomocą social media ogłoś konkurs na najlepszą, kreatywną fotkę z burgerem z roli głównej, a dla zwycięzcy przygotuj specjalny „pakiet burgerowy” – podwójną porcję mięsa, dodatkowe frytki czy ciekawy sos. Specjały ze Stanów smakują naprawdę wyjątkowo, a szczególnie 4 lipca! Doskonale wiedzą o tym także blogerzy kulinarni, więc warto zaprosić ich do wspólnej akcji: może zorganizujesz pojedynek na wyjątkowe smaki burgerów? Niech autorzy blogów kulinarnych przygotują specjalne przepisy na to amerykańskie danie – nowe wersje burgerów staną się znakiem rozpoznawczym Twojego lokalu!

4. Dzień Pocałunku – 5 lipca – sklep erotyczny lub z bielizną

Pocałunki to preludium do gorących chwil spędzanych we dwoje – a 5 lipca tym bardziej warto je celebrować. Tego dnia przypada Święto Pocałunku: taka okazja wymaga wyjątkowej oprawy! Postaw na erotyczne gadżety i inne drobiazgi, które dodadzą pikanterii w sypialni.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Jeśli działasz w branży erotycznej i bieliźniarskiej, Dzień Pocałunku to doskonała okazja dla Twojego biznesu. Z tej okazji w swoim sklepie internetowym możesz umieścić nowe produkty, takie jak np. feromony – są one wyjątkowym dodatkiem podkreślającym atrakcyjność i są stosowane zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety. Na fanpage’u zorganizuj pobudzający wyobraźnię konkurs dla swoich fanów: niech zastanowią się nad wyjątkowym miejscem do celebrowania tego święta i sposobem na spędzenie go, a wszystko opiszą w kilku zdaniach. Nagrodą mogą być zestawy eleganckiej bielizny, gadżety erotyczne czy kody rabatowe do sklepu internetowego.

W przypadku standardowego asortymentu możesz wprowadzić zniżki, oferty specjalne lub darmową wysyłkę; do każdego zamówienia złożonego w tym terminie dodaj także drobny upominek, który podniesie temperaturę w sypialni. A może blog, na którym umieścisz porady dotyczące polepszenia życia erotycznego? Możesz także zaproponować współpracę blogerom: lifestyle’owym, parentingowym, wnętrzarskim – z pewnością chętnie wezmą udział w takiej kampanii! Pamiętaj tylko, że akcja tego typu powinna być przygotowana z zachowaniem zasad dobrego smaku; bloger, którego wybierzesz do współpracy, musi mieć dystans do siebie, poczucie humoru, a jednocześnie lekko i z pomysłem podejść do tematu.

5. Dzień Bezpiecznego Kierowcy – 25 lipca – sklep motoryzacyjny

Bezpieczeństwo na drodze to podstawa! Warto dbać o edukację kierowców w zakresie ekologicznej, ale przede wszystkim niezagrażającej życiu i zdrowiu jazdy samochodem. Obchodzony 25 lipca Dzień Bezpiecznego Kierowcy jest ku temu doskonałą okazją – jak można wykorzystać ją pod kątem kampanii marketingowej?

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Ten dzień stwarza świetną możliwość dla wszystkich sklepów z elektroniką. Nawigacja GPS jest wielkim ułatwieniem dla każdego kierowcy – zorganizuj więc promocję na gadżety ułatwiające zachowanie bezpieczeństwa w długiej trasie. Pomyśl także o uniwersalnych uchwytach samochodowych, zestawach głośnomówiących czy bezprzewodowych słuchawkach Bluetooth: te produkty znacznie poprawiają komfort jazdy, a jednocześnie nie rozpraszają siedzącej za kółkiem osoby. Zwróć się do blogerów i vlogerów zajmujących się motoryzacją: wspólnie możecie przygotować serię humorystycznych filmików – wspomnień i perypetii związanych ze zdawaniem egzaminu na prawo jazdy. Każdy z nas kiedyś musiał stanąć przed tym trudnym zadaniem: nawiąż kontakt z Blogomotive, Moto Soul, Auto Blogerem czy Spalaczem Benzyny, ci autorzy na pewno chętnie włączą się w taką akcję!

Na bloga lub fanpage’a przygotuj serię wpisów poświęconych bezpieczeństwu na drodze, zasady zachowania w trakcie wypadku lub udzielania pierwszej pomocy. Ogłoś konkurs, w którym do wygrania będą elektroniczne gadżety: możesz np. „przepytać” swoich fanów z kodeksu ruchu drogowego. Dla zwycięzców przygotuj ciekawe prezenty, np. niewielkie powerbanki – przydadzą się szczególnie kierowcom, którzy zawodowo przemierzają wiele kilometrów lub wykonują zagraniczne podróże. Dzisiejsze smartfony dość szybko się rozładowują, a w ich przypadku stały kontakt z klientami i hurtownikami jest niezbędny. Wiadomo, że nie każdy będzie mógł wygrać, ale świadomość bezpiecznego poruszania się na drodze z pewnością wzrośnie!

Oto nasze propozycje na kampanie content marketingowe w lipcu. Jakie inne, ciekawe święta w tym miesiącu mogą być okazją do zorganizowania wyjątkowych akcji promocyjnych? Jeśli wpadnie Wam do głowy jakiś ciekawy pomysł, podzielcie się nim z nami za pomocą maila lub komentarza!

Spis treści: