Close

Reklamy na Facebooku — jak skutecznie wykorzystywać to narzędzie?

Artykuł opublikowano: 13 października 2021
Autor: Gabriela Siemieniuk
reklamy na facebooku

Jeżeli posiadasz konto na Facebooku, to z pewnością nie raz natrafiłeś na posty promowane. Nie pojawiły się tam one bez przyczyny. Dziś opowiem Ci o usłudze Facebook Ads, dzięki której możesz skutecznie promować swoją markę.

Czym jest Facebook Ads?

Najprościej mówiąc, Facebook Ads to narzędzie reklamowe. Umożliwia ono prowadzenie kampanii promocyjnych, dzięki którym użytkownik może osiągnąć z góry określony cel. Jego skuteczność wynika z faktu, iż Facebook zbiera informacje na temat swoich użytkowników. Dzięki temu reklamy trafiają do odpowiednich osób, a w konsekwencji są bardzo efektywne. Umiejętnie przeprowadzona kampania reklamowa pozwala między innymi zyskać nowych klientów, a także poprawić widoczność marki w sieci. Korzyści jest jednak znacznie więcej, o czym przekonasz się w dalszej części dzisiejszego artykułu.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Powodów jest wiele. Na samym początku należy zaznaczyć, że Facebook jest jednym z największych portali social media na całym świecie. Według badań Mobile Link korzysta z niego prawie 19,5 miliona Polaków. W tym miejscu warto zaznaczyć, że zgodnie z wyliczeniami GUS, dostęp do internetu ma z kolei niecałe 30 milionów mieszkańców naszego kraju. Wychodzi więc na to, że w przybliżeniu 2/3 polskich internautów posiada konto na Facebooku!

Facebook Ads to przemyślane narzędzie, które umożliwia tworzenie reklam dedykowanych. Oznacza to, że sam określasz, kto ma zobaczyć Twoją reklamę. W ten sposób z łatwością dotrzesz do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej, przez co reklama jest jeszcze bardziej skuteczna. O szczegółach tej opcji opowiem Ci jednak za chwilę.

Czy wiesz, że Instagram należy do Facebooka od niemal 10 lat? Domyślam się, że nie interesują Cię szczegóły tej transakcji. Jest to jednak ważna kwestia w kontekście Facebook Ads. Promując swoją markę, możesz korzystać z reklamy na dwóch portalach.

Reklama na Facebooku w praktyce

Już wiesz, czym jest Facebook Ads, a także, dlaczego warto reklamować się za pomocą tego narzędzia. Czas więc zająć się praktyką. Pokażę Ci, jak stworzyć pierwszą kampanię reklamową, na co zwrócić uwagę, a także, jakich błędów unikać.

WAŻNE

Aby reklamować się za pośrednictwem Facebooka, musisz posiadać na nim swoją własną stronę. Wydaje się to oczywiste, jednak warto o tym wspomnieć. Jeżeli jeszcze jej nie założyłeś, zajrzyj tutaj (link) i zobacz, jak to zrobić. Pamiętaj, żeby uzupełnić wszystkie wymagane informacje, a także zadbaj o estetykę swojej strony.

Tworzenie reklamy na Facebooku w wersji uproszczonej

Na początku pokażę Ci tworzenie reklam na Facebooku dla początkujących. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Facebook Ads, warto rozpocząć od uproszczonego reklamowania. Zaloguj się na Facebooka, a następnie z menu znajdującego się w prawym górnym rogu, wybierz zakładkę “Reklama”.

Zobaczysz na ekranie nowe menu. Teraz musisz wybrać cel, który chcesz osiągnąć. Do wyboru masz aż 6 możliwości. Na pierwszy raz najrozsądniej jest wybrać opcję “Zyskaj więcej polubień strony”. Im bardziej popularna witryna, tym większe zaufanie wzbudza wśród odbiorców.

W kolejnym etapie zobaczysz dostępne możliwości oraz bieżący podgląd swojej reklamy. W pierwszej kolejności musisz wybrać materiał reklamowy, który będzie wyświetlał się użytkownikom Facebooka. Może to być opis Twojej strony lub dowolny post, który już zamieściłeś.

Następnie dostosuj grupę odbiorców. To bardzo ważny element, którego pod żadnym pozorem nie powinieneś pomijać. Zbyt ogólne ustawienia spowodują, że reklama będzie całkowicie nieskuteczna. Z pewnością znasz powiedzenie, że jak coś jest do wszystkiego, to tak naprawdę jest do niczego. Tak jest i w tym przypadku. Wybierz więc płeć, zakres wieku, oraz lokalizację Twojej grupy docelowej.

Zachęcam Cię także do skorzystania ze szczegółowych opcji targetowania. Dzięki temu skutecznie zawęzisz swoją grupę docelową. Wówczas reklama będzie trafiać dokładnie do tych użytkowników, do których powinna.

Teraz dostosuj czas wyświetlania reklamy. Możesz wybrać wyświetlanie ciągłe lub wyznaczyć dowolny okres. Wybierając drugą możliwość, możesz stworzyć kilka kampanii dla różnych materiałów reklamowych. Sam określasz także budżet dzienny, który Facebook ma spożytkować na reklamę. Z lewej strony możesz obserwować wyliczenia, które przedstawiają oczekiwane rezultaty względem wybranych ustawień.

Na koniec wybierz dowolną metodę płatności. Teraz zostało Ci tylko kliknąć w baner “Promuj teraz” i gotowe! Właśnie stworzyłeś swoją pierwszą reklamę na Facebooku.

Tworzenie reklamy na Facebooku za pomocą Menedżera Reklam

Możesz także pokusić się o bardziej zaawansowane reklamowanie. Nie jest to szczególnie skomplikowane, jednak wymaga nieco więcej czasu. Poprzednie narzędzie było proste i intuicyjne. Tym razem będziesz musiał dokonać wielu ustawień. Zwiększą się także dostępne możliwości. W tym celu skorzystaj z Menedżera Reklam.

Aby otworzyć Menedżera Reklam, ponownie wejdź w zakładkę “Reklama” w głównym menu portalu. W lewym dolnym rogu Facebook od razu podpowie Ci o takiej możliwości. Kliknij w podświetlony link i poczekaj na załadowanie się strony.

Zobaczysz przed sobą nowy panel. Z pewnością od razu dostrzeżesz zielony baner o tytule “Utwórz kampanię”. Kliknij w niego, a pojawią się dostępne cele reklamy. Jak sam widzisz, jest ich nieco więcej niż poprzednim razem.

Kolejne kroki nie różnią się szczególnie od poprzednich. Pojawiają się jednak przed Tobą dodatkowe możliwości, dzięki którym poprowadzisz swoją kampanię znacznie skuteczniej. Możesz między innymi:

  • rozszerzyć miejsce reklamy na 14 obszarów (np. relacja na Instagramie, Market Place Facebooka itd.),
  • dostosować strukturę wyświetlanej reklamy – pojedynczy obraz, reklama karuzelowa, kolekcja,
  • dodać automatyczne tłumaczenie reklamy na inne języki.

O czym musisz pamiętać, tworząc reklamę na Facebooku? Najczęstsze błędy

Znasz już podstawy prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku. Zwrócę jeszcze Twoją uwagę na najczęściej popełniane błędy, które znacznie zmniejszają ich skuteczność.

1. Zbyt ogólne targetowanie

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego reklama dotarła niemal wszędzie. Niestety w praktyce nie jest to takie proste. Im większa grupa docelowa, tym mniejsza szansa na sukces. Skup się więc na konkretnym określeniu grupy docelowej, a także lokalizacji. Węże grono odbiorców przekłada się na skuteczniejszą realizację założonego celu. Tworząc swoją reklamę, Facebook sam wyświetli Ci wskaźnik poprawności targetowania. Jeżeli portal oceni Twoje ustawienia za zbyt ogólne, postaraj się dodać więcej szczegółów.

2. Nieodpowiedni budżet

Tutaj niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Niski budżet to niskie wyniki. Nie oznacza to jednak, że musi być on przesadnie wysoki. Warto zacząć od niewielkich kwot, aby nauczyć się odpowiedniej obsługi Facebook Ads. Sam portal niejako “uczy się” Twoich ustawień, preferencji oraz celów, dzięki czemu skuteczniej realizuje kampanię. Z czasem jednak należy zwiększać swój budżet, aby docierać do większej liczby odbiorców.

3. Źle dobrany materiał reklamowy

Materiał reklamowy to nic innego jak pierwsze spotkanie potencjalnego klienta z Twoją marką. Zadbaj o to, aby przykuwał uwagę. Warto stawiać na mocne, wyraziste kolory, a także przemyślane slogany. Pamiętaj także, aby grafika czy promowany post były spójne z wybranym celem.

4. Ignorowanie wyników

Widzisz, że Twoja reklama przyniosła słabe rezultaty? To znak, że coś poszło nie tak. Być może popełniłeś któryś z powyższych błędów. Tworząc kolejną kampanię o takich samych ustawieniach, z pewnością nie poprawisz jej efektywności. Wyciągaj wnioski i testuj różne możliwości.

5. Kulejąca strona

Reklamę na Facebooku najczęściej tworzysz po to, aby odbiorca wszedł na Twoją stronę, polubił ją i stał się Twoim klientem. Nawet najbardziej dopracowana kampania może okazać się fiaskiem, jeżeli sama strona będzie pozostawiała wiele do życzenia. Zadbaj o to, aby dostarczała użytkownikom wszelkich informacji, których mogą poszukiwać. Numer kontaktowy, adres, godziny otwarcia… Tego nie może zabraknąć. Warto także aktywnie dodawać posty.


Znasz już narzędzie Facebook Ads, korzyści płynące z jego zastosowania, a także jego obsługę. Być może przytłacza Cię teraz ilość informacji, które właśnie zyskałeś. Bez obaw. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top