8 najlepszych kampanii firm IKEA i NETFLIX – nasz wybór

Znane marki często prześcigają się w kreowaniu działań marketingowych, które odbiją się szerokim echem i trafią do serc szerokiej publiczności. Wśród gigantów, którzy robią to dobrze, królują IKEA i NETFLIX. Ich kampanie nie pozostawiają odbiorcy obojętnym, a o ich postach wykorzystujących real time marketing słyszał niemal każdy. Wybraliśmy kilka ruchów tych firm, które szczególnie zapadły w naszej pamięci.

  • IKEA – Czarna dziura

Kiedy w kwietniu ubiegłego roku naukowcy z Event Horizon Telescope Collaboration opublikowali pierwsze w historii, zdjęcie czarnej dziury, IKEA ni zwlekała z odpowiedzią i opublikowała pierwsze oficjalne zdjęcie nowego talerza „DINERA” – oczywiście w kolorze czarnym.

https://www.facebook.com/IKEApl/photos/a.387262252478/10156692316637479/?type=3
  • NETFLIX – Orange is the new black

Nie ma drugiej takiej platformy, która tak pieczołowicie przygotowuje swoje kampanie. Wszystko zależy też od kraju, w którym dana produkcja jest promowana. Jednym z ciekawszych, a zarazem jednym z zabawniejszych, ruchów był spot promujący 5 sezon serialu „Orange is the new black”, w którym to w rolę jednej z więźniarek wciela się Magda Gessler. W typowy dla siebie, znany z „Kuchennych rewolucji”, sposób rozstawia pozostałe bohaterki po kątach. Jasno daje do zrozumienia, że nie da sobie w kaszę dmuchać. Rok później wykorzystano ten sam pomysł, tym razem angażując Beatę Kozidrak, która odśpiewała hit zespołu Bajm „Lola, Lola”.

  • IKEA – Gra o tron

Gdy projektantka kostiumów – Michele Clapton – ujawniła, że futra Nocnej Straży wykonane są z dywanów z IKEA, firma nie czekała długo, by wypuścić instrukcję wykonania własnego futra niczym z „Gry o tron”.

  • NETFLIX – Open’er x Stranger Things

Open’er Festival 2019 przyciągał muzycznych entuzjastów, takimi artystami jak Lana Del Rey, G-Eazy, Rudimental, czy Kylie Minogue. Jednak te 4 dni w Gdyni, to nie tylko muzyka. Na terenie festiwalu powstała specjalna strefa Stranger Things stylizowana na salon gier z serialu. Można było w niej, oczywiście, zagrać na automatach, a po zdobyciu wymaganej liczby punktów, zdobyć gadżety związane z serialem. Prócz tego na festiwalu pojawiło się dwóch aktorów: Finn Wolfhard i Caleb McLaughlin, wcielających się kolejno w Lucasa i Mike’a.

https://www.facebook.com/netflixpolska/photos/a.737748539769125/1158523787691596/?type=3&theater
  • IKEA – „Jestem Harry. Po prostu Harry.”

Wiadomość o opuszczeniu przez Księcia Harry’ego i Księżną Meghan rodziny królewskiej wywołała niemały skandal. Ludzie podzielili się na zwolenników i przeciwników pary. Jedni cieszyli się ich wolnością, drudzy zarzucali jawny atak na koronę brytyjską. Znane od lat z oferty IKEA krzesło Harry tylko czekało by powiedzieć: „Jestem Harry. Po prostu Harry.” – żeby podkręcić brytyjskości tego wydarzenia, cytat zaczerpnięty został z „Haryy’ego Pottera”.

https://www.facebook.com/IKEApl/posts/10157468806102479
  • NETFLIX – Dom z papieru

Premiera oczekiwanego, trzeciego sezonu „Domu z papieru” pociągnęła za sobą szereg działań, które cieszyły oko mieszkańców wielu miast w Polsce. Mowa tu głównie o plakatach, na których wizerunki serialowych bandytów opatrzone były nadpisem „POSZUKIWANY/A”. Jednak największe zainteresowanie przyciągnęła akcja zorganizowana w Krakowie, gdzie obok rzeźby Igora Mitoraja „Eros spętany”, umieszczono znaną z serialu maskę Salvadora Dalego. Jeszcze większego rozgłosu zyskała, gdy okazało się, że NETFLIX za te reklamę zapłacił 274 zł. Jednak po kontroli rzeźby, gdy wyszło na jaw, że ma ona charakter reklamowy, NETFLIX musiał uiścić dodatkową opłatę.

  • IKEA – Kolor Pantone 2020

Co roku Pantone ogłasza kolor roku. Kiedy w grudniu 2019 ogłosili nim „Classic Blue”, IKEA nie miała wątpliwości, że to zdecydowanie ich kolor.

https://www.facebook.com/IKEApl/posts/10157328808087479
  • NETFLIX – Kontakt z odbiorcami

Ważną częścią wizerunku marki jest to jak marka jest odbierana. W dużym stopniu wpływ na to kontakt z klientami. W mediach społecznościowych NETFLIX bawi memami, ale też zabawnymi odpowiedziami na komentarze użytkowników. Często używa gifów z produkcji dostępnych na platformie. Ostatnio poszli o krok dalej.
Gdy udostępnili pierwszy zwiastun filmu „Horse Girl”, internauci zakrzyknęli, by polski tytuł brzmiał „Koniara”. Stało się. „Koniara” trafi na NETFLIXA.

Zaufaj specjalistom z ponad 10 letnim doświadczeniem.

Twój content w dobrych rękach

Skuteczna agencja content marketingowa.

Skontaktuj się z nami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *