Skąd czerpać inspiracje do tekstów?

Twój blog jest już na rynku kilka lat? Wydaje Ci się, że wykorzystałeś już wszystkie możliwe tematy na artykuły? Nic bardziej mylnego! Pomysłów na nowe artykuły jest nieskończenie wiele. Wystarczy tylko znaleźć dobre źródło, które nas natchnie. Sprawdź, skąd najlepiej czerpać inspiracje do tekstów.

 

  1. Narzędzia do analizy stron internetowych

W pierwszej kolejności warto zapoznać się z aktualnymi danymi dotyczącymi Twojej strony. W tym celu możesz skorzystać z programów typu Semstorm, Senuto czy Ahrefs. Zwróć uwagę na widoczność oraz wzrosty i spadki w zakresie słów kluczowych. Jeżeli dana fraza od kilku tygodni odnotowuje regres, warto zadbać o jej przywrócenie na dobre tory. Zleć artykuł, który będzie dotyczył produktów/usług związanych z tą frazą.

Narzędzia do analizy możesz również wykorzystać jako gotowe źródła tematów. Oferują one generatory, gdzie po wpisaniu danej frazy wyskoczą Ci dziesiątki propozycji na artykuły.

 

  • Google Trends

Wyszukiwarka to również świetne źródło inspiracji, a także szybki sposób na zdobycie informacji, co aktualnie interesuje klientów. W Google Trends każdego dnia aktualizowane są tematy „na czasie”. Można też skorzystać z filtrów, aby uzyskać informacje o popularnych hasłach z danej branży. Może warto stworzyć wpis na bloga i Facebooka dotyczący aktualnych wydarzeń na świecie? Popularność Real Time Marketingu nie spada.

 

  • Konkurencja

Jeżeli jesteś prawdziwym pasjonatem swojej branży, to na pewno śledzisz strony swojej konkurencji. Warto wiedzieć jakie nowe rozwiązania wprowadzają inni producenci czy co się aktualnie najlepiej u nich sprzedaje. Możesz też wejść w zakładkę blogową i zerknąć, jakie trendy powielają się we wpisach. Nie ma nic złego w zainspirowaniu się oraz stworzeniu artykułu o podobnej tematyce, tym bardziej jeżeli jest on poruszany na wielu stronach.

 

  • Źródła papierowe

Pomimo, że cały czas mówimy o działaniach online, warto pamiętać o tradycyjnych formach jakimi są źródła papierowe. Na rynku są dziesiątki książek z niemal każdego zakresu. Warto więc zerkać do najważniejszych pozycji z Twojej branży. Bardzo możliwe, że jeden z rozdziałów zainspiruje Cię do stworzenia artykułu na Twoją stronę internetową. Pamiętaj, aby ewentualne cytaty opatrzyć odpowiednim przypisem.

Drugim, ale nie mniej ważnym, źródłem informacji w formie papierowej są gazety branżowe. Zerknij na czasopisma oraz poruszane w nich tematy, aby zobaczyć co jest na czasie i o czym warto pisać.

 

  • Agencja marketingowa

Pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Specjaliście od contentu na co dzień zajmują się m.in. opracowywaniem tematów, więc nie będą mieć problemu nawet z blogiem, na którym jest już kilkadziesiąt artykułów.

Możesz również skorzystać z opcji analizy słów kluczowych oraz przygotowania 48 tematów na cały rok, przez naszego pozycjonera. Z pewnością ułatwi to zadanie oraz zaoszczędzi czas w przyszłych miesiącach.

Poszukiwanie tematów na artykuły to tylko z pozoru trudne zadanie. Inspiracje otaczają nas zewsząd, wystarczy je dostrzec i odpowiednio wykorzystać. Potraktuj to nie jako obowiązek, a jako przerwę w codziennej pracy oraz możliwość zdobycia nowych informacji.

Zaufaj specjalistom z ponad 10 letnim doświadczeniem.

Twój content w dobrych rękach

Skuteczna agencja content marketingowa.

Skontaktuj się z nami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *