Close

Podsumowanie roku 2018 w marketingu

Rok 2018 przyniósł wiele nowych możliwości dla osób zajmujących się marketingiem, PR, czy contentem. Dzisiaj mamy dla Was podsumowanie tego, co najlepszego dla branży przyniósł 2018 rok!

 

Facebook, czyli płać i płacz

Większość czasu, który użytkownicy spędzają w internecie dotyczy social mediów. Nic więc dziwnego, że firmy nie mogą się obyć bez bycia w najpopularniejszym medium, czyli Facebooku. Ten rok to z pewnością spadek zasięgów organicznych do takich wartości, które uniemożliwiają prowadzenie biznesu w tym medium. Wystarczy jednak, że zainwestujesz w reklamę, a zasięgi znacząco rosną. Wygląda na to, że w najbliższym czasie, jeżeli będziemy chcieli docierać do własnych followersów, będziemy musieli zapłacić. I to pewnie coraz więcej.

 

Wideo, które sprzedaje

YouTube i content video udostępniany na Facebooku to zapowiadany trend 2018 roku. Wystarczy zobaczyć ilość reakcji i udostępnień pod filmami na Facebooku, które szczególnie w tym roku przykuwały uwagę followersów. Content wideo jest relatywnie drogi, jednak dla firm z niższymi budżetami na ten cel, media społecznościowe umożliwiają relacje na żywo. Użytkownicy od takich produkcji nie oczekują świetnej jakości, tym samym koszty produkcji są niskie. Dodatkowo wideo sprzedażowe, czyli instrukcje i recenzje produktów, są chętnie wykorzystywane w celach promocyjnych, a będą jeszcze bardziej popularne.

 

Instagram po raz kolejny rozbija bank

Instagram w tym roku rozbił bank, jeżeli chodzi o możliwości sprzedażowe, które oferuje swoim użytkownikom. Oprócz wprowadzenia IGTV, o którym pisaliśmy tutaj https://setugo.pl/blog/jak-korzystac-z-igtv/), warto zwrócić uwagę na możliwość zakupów nie tylko z poziomu postów danej marki, ale także z Instastory, gdzie użytkownik łatwo może przełączyć się do witryny zakupowej. Co więcej, mimo że aktualnie trzeba mieć 10 tys. followersów, aby z Instastory móc odsyłać obserwujących do konkretnych linków, to w dobie mikroinfluencerów następnym krokiem Instagrama będzie zmniejszenie tej granicy i umożliwienie wszystkim na wstawianie hiperłączy.

 

Allegro Smart!

To rewolucja na rynku e-commerce, ale także odpowiedź na coraz chętniej wykupowane przez Polaków modele subskrypcyjne. Użytkownik może wykupić pakiet, który uprawnia go do darmowych dostaw, jeżeli suma zakupów u jednego sprzedawcy wynosi powyżej 30 zł. Jest to kolejny krok Allegro, aby przekonać jak najwięcej kupujących, ale i sprzedających do korzystania z platformy. Warto z tej historii wyciągnąć wnioski dla swojego biznesu i zastanowić się, jaką nasi klienci odczuwają największą barierę zakupową i tak optymalizować biznes, tak aby zniknęła.

Warto wspomnieć o tym, że  właśnie w tym roku pożegnaliśmy Google AdWords, aby triumfalnie przywitać Google Ads 🙂

 

Ewolucja contentu

Przez długie lata mówiło się, że strona musi być napakowaną treścią bez zwracania uwagi na jej jakość. Ostatni rok był rokiem świadomego podejścia do jakości tworzonych treści. Merytoryka artykułów była wymuszona przez kolejne zmiany algorytmów Google, ale także przez podejście konsumentów, którzy nie chcą tracić czasu na artykuły inne niż wysoko eksperckie. Co może przynieść nam rok 2019 w zakresie contentu? Otóż wielu specjalistów zgodnie twierdzi, że treści, które będziemy tworzyć, powinny być pisane bardzo prostym językiem. A to wszystko za sprawą wchodzących na nasz rynek asystentów głosowych. Dlatego kluczem do sukcesu, może okazać się tworzenie treści w języku mówionym, aby dotrzeć do klientów, którzy swoim głosem, będą wysyłać zapytania do wyszukiwarki.

 

RODO

Wiele miesięcy tego roku zdominowane były przez wejście nowych przepisów, co skutkowało niezliczonymi godzinami konsultacji działów marketingu i sprzedaży na, chociażby temat baz wysyłkowych. RODO sprawiło, że poszukiwaliśmy tricków i sposobów, tak aby zachować całą bazę swoich dotychczasowych kontaktów, także z mediami. Wszystkie sklepy internetowe musiały zmienić swoje regulaminy i układ stron, aby użytkownik świadomie akceptował wszelkie komunikaty. W pierwszym momencie efektem było rozdrażnienie użytkowników, którzy ostatecznie tak jak do komunikatów o „ciasteczkach” szybko się przyzwyczaili.

 

Rok 2018 był rokiem prężnych zmian, dlatego aż chce się zapytać, co przyniesie nam kolejny rok i czym nas zaskoczy? Eksperci zapowiadają, że rok 2019 będzie czasem wprowadzenia rozszerzonej rzeczywistości oraz że połączenie kanałów dotarcia do klienta, będzie jedynym sposobem na przedarcie się przez gąszcz reklam konkurencji.

 

Dodaj komentarz