Close

Jak zwiększyć ruch na stronie? 9 kroków

Nie raz, nie dwa zastanawiałeś się, jak można zwiększyć ruch na Twojej stronie? Udało Ci się znaleźć sposób? Potrzebujesz jeszcze dodatkowych pomysłów? Jeśli tak, to mam dla Ciebie kilka rad, które mogą Ci pomóc. Usiądź wygodnie, weź herbatę w dłoń i czytaj, a później dostosuj się do podanych porad! Zaczynamy.

 

1. Poprawiamy stare treści

Pewnie publikowałeś już wcześniejsze artykuły, opisy, a może inne treści? Warto w pierwszej kolejności je poprawić. Po pierwsze dlatego, że mogą zawierać błędy, czasami okazują się duplikatem (np. opisy robione na szybko i wklejone ze strony producenta). Ponadto taką treść dobrze jest wydłużyć, dodać do niej nowe frazy kluczowe. Czyli przede wszystkim skorygować i zoptymalizować, tak aby stała się aktualna. Wyszukiwarka Google będzie pozytywne reagował na takie zmiany.

 

2. Stwórz nowe treści

Skoro już mowa o aktualizacji obecnej treści, to nie możemy zapomnieć o tworzeniu kolejnych wpisów lub innego typu treści. Im więcej, tym lepiej, daje to możliwość wplatania jak największej liczby fraz kluczowych na Twoją stronę, czyli pojawia się szansa na ściągnięcie większego ruchu. Do tego każdy dokładny opisy to zadowolenie klientów, czyż nie? Każdy z nas raz na jakiś czas staje się klientem w sieci, kupując rzeczy, chcemy wiedzieć dokładnie, jaki jest produkt, co nas czeka, znać jego specyfikacje, jak można go wykorzystać i wiele innych. Dlatego idealny opis, to spełnienie marzeń kupującego i gwarancja zadowolenia. A co z wpisami blogowymi? Kto nie złapał się kiedyś na tym, że szukał porady w internecie? Chyba każdy! Dlatego warto dawać odbiorcy to, czego chce. Udzielajmy porad, wsparcia w dziedzinie, o której coś wiemy. Twórzcie artykuły lub poproście o to agencję, a ona Wam pomoże. Stworzycie sobie odpowiedni wizerunek, zapełnicie stronę, a do tego pomożecie klientom, którzy szukają odpowiedniej porady. Jak urządzić wnętrze, jakie kosmetyki wybrać, dlaczego uprawiać sport – możliwości tematycznych jest wiele, dla każdej branży. Wystarczy tylko zacząć! No to, na co czekasz?

 

3. Regularne publikacje

Skoro już zachęciłam Cię do tworzenia artykułów, to muszę dodać tutaj kolejny ważny aspekt. Regularność publikacji. Twoi odbiorcy mogą się do tego przyzwyczaić, ale nie tylko. Wyszukiwarka także lubi, jak dostarcza się jej nową treść z odpowiednimi frazami kluczowymi. Oczywiście dla zapracowanej osoby to niekiedy jest problem, dlatego tutaj z pomocą przychodzą agencje content marketingu, które zajmują się prowadzeniem bloga firmowego. Z ich wsparciem artykuły pojawią się regularnie, a Ty nie musisz się o nic martwić. Możesz postawić również na naprzemienne publikacje, jeśli także chcesz pisać. Wtedy będziecie się wymieniać, jednak aspekt regularności nie pozostanie Twoim zmartwieniem. Nigdy nie zapominaj też o tym, że publikowane treści powinny spełnić następujące kryteria:

  • przyciąganie uwagi,
  • zainteresowanie czytelnika,
  • skłonienie do zakupu lub kontaktu,
  • służyć wsparciem.

 

4. Działaj na podstawie swojej grupy docelowej

Skoro już zaczynasz pisać, to warto też sprecyzować te treści do grupy docelowej. Obserwuj, kto reaguje na Twoje publikacje, kim są klienci Twojego sklepu, jakie są ich potrzeby. Czy zwracają uwagę na braki w opisach produktów. A może zadają jakieś dodatkowe pytania? Wszystko to będzie dla Ciebie bardzo pomocne. Jeśli wiesz, czego chcą, jakie mają potrzeby oraz oczekiwania względem Ciebie, to dopasujesz treść jeszcze lepiej. Tym samym zyskasz ich lojalność oraz zadowolenie.

 

5. Nigdy nie zapominaj o słowach kluczowych

Każda firma/marka ma wyselekcjonowaną grupę słów kluczowych. Czasami zmieniają się one wraz z działaniem firmy, gdy oferta ulega przekształceniu lub się poszerza. Jednak zawsze istnieje grupa słów, na której najbardziej nam zależy, czyli inaczej mówiąc, chcemy, aby na podstawie tych fraz użytkownicy mogli znaleźć naszą ofertę, wpisy, produkty. Dlatego też frazy dodaje się w treści, tematach, nagłówkach, a także niekiedy stosuje się dodatkowe formy reklamy. Pamiętajmy, że warto trzymać się jednej grupy słów kluczowych i już na początku ją wyselekcjonować, gdy będzie ona zbyt duża, znacznie trudniejsze stanie się odpowiednia selekcja treści. Do zbadania grupy słów możesz użyć specjalnych programów tj. Google Scheduler. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z nagromadzeniem fraz w treści, artykuły muszą być przede wszystkim interesujące dla widza, a fraza powinna pojawiać się w naturalny sposób.

 

6. Postaw na e-book

Niekiedy warto postawić na dodatkowe materiały tj. e-book, ponieważ cieszą się one dużym zainteresowaniem, a Ty możesz pokazać, to na czym się znasz. W ten sposób będziesz mieć również dostęp i kontakt z odpowiednią grupą odbiorców, którzy są ciekawi poruszanego zagadnienia. Stworzysz swoją bazę e-maile, a przy tym uda Ci się zyskać grupę zaufanych odbiorców. Jeśli pokażesz, że znasz się na danym zagadnieniu, to chętniej będą korzystać z Twojej oferty lub usług.

 

7. Pamiętaj o ALT-ach w zdjęciach

W Twoich opisach lub wpisach pojawiają się zdjęcia? A więc nie zapominaj dodać do nich ALT! Co to znaczy? Nic innego jak opis alternatywny zdjęcia. Jeśli będzie problem z wczytaniem fotografii, to wyszukiwarka po odpowiednich frazach sobie dopasuje obraz, dlatego też ważne, aby dodatkowo wpisywać tam frazy kluczowe. Ponieważ zdjęcia też są analizowane, dlatego zwracamy uwagę, żeby o tym nie zapominać!

 

8. Nie zapominaj o linkowaniu

W przypadku publikacji treści warto linkować do innych stron, ale tylko takich o wysokiej jakości  i wiarygodności. Jednak nigdy nie przesadzaj z ilością. Ponadto warto się skupić na rozpowszechnieniu linków także do Twojej witryny. Lecz w przypadku linkowania bardzo ważna może okazać się pomoc osoby, która zna się na tym aspekcie. Gdyż jest to zagadnienie bardziej skomplikowane.

 

9. Spójność i przyciąganie wzrokiem

Oczywiście nie samą treścią żyje człowiek. To ona przyciągnie ruch i wyszukiwarkę, a dzięki temu użytkownika, jednak gdy wejdzie on już w link i czeka go przykra niespodzianka w postaci niespójnej, nieatrakcyjnej strony, to najpewniej taka osoba jest już stracona. Zniechęci się do witryny, nie będzie jej się podobać, a przez co nie traci zainteresowanie treści. Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego też patrzymy na aspekt wizualny. Dlatego skup się na grafikach, odpowiedniej identyfikacji. Warto czasami przedstawić artykuł w postaci grafiki tj. infografika, osoba szybko zdobędzie wiedzę (a przecież na czasie nam zależy), grafika może posłużyć jako np. jako viral, który ludzie zaczną udostępniać. Pamiętajmy o tym, że zarówno aspekt graficzny, jak i treść są bardzo istotne, bo jedno bez drugiego nie będzie poprawnie działać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *