Close

Jak zoptymalizować fanpage firmy na Facebooku?

Prowadzisz fanpage firmy i czujesz, że czegoś mu brakuje? Komunikacja wydaje ci się jednostronna i nie wiesz, dlaczego fani nie mogą do ciebie trafić? Kluczem do sukcesu na Facebooku jest poprawna optymalizacja – dzięki niej fanpage będzie widoczny nie tylko w wyszukiwarce, a w dodatku zamienisz go w atrakcyjne i użyteczne miejsce w Internecie.

  1. Rodzaj działalności – podczas zakładania darmowej strony na Facebooku zostaniesz zapytany o rodzaj działalności, jaką wykonujesz. Wybierz odpowiednią lub najbardziej zbliżoną – informacje na temat twojej działalności wyświetlają się przy nazwie fanpage’a, ale również decydują o tym, jakie opcje administracyjne będą dla ciebie dostępne.

Setugo.pl - Agencja Marketingu Internetowego Poznań - szkolenia content marketing - prowadzenie facebooka

2. Cover photo – czyli inaczej zdjęcie w tle. To ważny element facebookowego wizerunku – według zaleceń warto przesłać zdjęcie w rozszerzeniu PNG; prostą grafikę, hasło reklamowe lub kreatywny obrazek, który będzie zwracał uwagę. W tym przypadku warto znać wytyczne co do rozmiarów oraz miejsc, w których grafika jest zakryta (zdjęciem profilowym, cieniem czy przyciskami).

  1. Setugo.pl - Agencja Marketingu Internetowego Poznań - szkolenia content marketing - prowadzenie facebooka

 

3. Dane kontaktowe – jeśli promujesz swoją firmę w Internecie, dane kontaktowe są obowiązkowym elementem prezentacji. Obecnie bardzo rzadko spotykane są facebookowe lub internetowe strony, które pomijają takie dane kontaktowe, jak telefon czy adres e-mail. Jeśli nie chcesz tracić potencjalnych klientów, koniecznie wypełnij informacje o danych kontaktowych na fanpage’u. W zależności od kategorii rodzaj danych będzie się różnił: w przypadku miejsc (np. restauracji) możesz podać dane adresowe, które zostaną automatycznie uzupełnioną mapą dojazdu z Google. Ponadto firmy, które udostępniają dane kontaktowe, są lepiej postrzegane przez klientów – są bardziej wiarygodne, a ponadto użytkownicy nie muszą się zbytnio trudzić, żeby z nami skontaktować.

4. Informacje – tę zakładkę lekceważy wiele stron firmowych: albo jest niekompletna, albo w ogóle nieuzupełniona. W zależności od wybranej przy zakładaniu kategorii fanpage’a mogą ci się wyświetlać różne rodzaje informacji do uzupełnienia – warto więc zastanowić się nad tym, jak i które wypełnić. Sekcja Informacje nie tylko podaje twoim fanom i klientom dane kontaktowe, ale może również służyć za element wizerunku. Możesz zawrzeć w nich ciekawostki lub humorystyczny akcent, który zwróci na siebie uwagę.

5. Zdjęcie profilowe – w tym miejscu zwykle pojawia się logotyp firmy. Z pewnością powinien to być rozpoznawalny znak, który towarzyszy twoim wypowiedziom i komentarzom na fanpage’u lub na innych stronach na Facebooku. Zdjęcie profilowe dla strony powinno mieć minimum 180x180px – po załadowaniu zostanie automatycznie przycięte, dlatego warto mieć na uwadze wytyczne dotyczące grafik na Facebooku.

6. Nazwa fanpage’a – niektóre firmy decydują się na prowadzenie fanpage’a firmy, wykluczając jakiekolwiek inne kanały komunikacji (nawet stronę internetową). Wówczas muszą zadbać o to, żeby nazwa firmowego fanpage’a była konkretna i kojarzona jednoznacznie z daną marką. W przeciwnym razie mogą narazić się na stratę potencjalnych klientów/fanów, którzy będą ich szukać w facebookowej wyszukiwarce. Ponadto ustawiając konkretną nazwę strony na Facebooku pamiętaj o tym, że nie można jej modyfikować w nieskończoność. W tej kwestii Facebook wprowadza pewne ograniczenia, które pozwalają na takie działania w określonych przypadkach.

7. Blokada wulgaryzmów – liczba fanów przybywa, a moderacja wszystkich komentarzy staje się trudna? Nie masz czym się martwić. Skorzystaj z dwóch opcji, które ułatwią ci zapanowanie nad odpowiednim poziomem dyskusji na fanpage’u Twojej firmy. Do dyspozycji masz Filtr wulgaryzmów, dzięki któremu możesz ustawić poziom czułości Facebooka na niestosowne wyrażenia. Oprócz tego przy użyciu opcji Moderacja strony dodasz blokowane słowa (np. przekleństwa, nazwa konkurencji).

Setugo.pl - Agencja Marketingu Internetowego Poznań - szkolenia content marketing - prowadzenie facebooka

8. Automatyczny responder – Facebook stale ulepsza Messengera dla właścicieli stron firmowych, stąd opcja Szybkich odpowiedzi, którą warto włączyć i ustawić treść, która będzie witała fanów, którzy chcą się z tobą skontaktować. Dzięki temu klient nie zostaje bez odpowiedzi, nawet gdy nie jesteś w stanie błyskawicznie odpisać na jego wiadomość. Treść autorespondera może odesłać interesanta w wybrane przez ciebie miejsce (np. na bloga firmowego).

9. Spersonalizowany adres URL fanpage’a – po zdobyciu określonej liczby fanów Facebook umożliwia edycję indywidualnego adresu strony. Pamiętaj o tym, że fanpage’e są widoczne w wynikach wyszukiwania – zadbaj o to, żeby adres był krótki i jednocześnie zawierał słowa kluczowe, np.: facebook.com/restauracjaxyz. Ułatwi to internautom wyszukanie i identyfikację twojej strony.

    1. Giełdatekstów.pl - giełda do zamawiania unikalnych tekstów - teksty seo, copywriting

      Przycisk CTA na przykładzie portalu Giełdatekstów.pl.

      10. Przycisk wezwanie do działania (CTA) – jak wskazuje sama nazwa jest to przycisk, który zachęca internautów do działania. Administrator fanpage’a może wybrać, do jakiej akcji zachęci potencjalnych klientów: do wyboru jest np. rejestracja (zachęca do utworzenia konta nowego użytkownika), skontaktuj się z nami, zadzwoń teraz, użyj aplikacji, kup teraz. Po utworzeniu przycisku administrator uzyskuje dostęp do danych statystycznych, które pokazują, ile razy został on kliknięty. Przycisk CTA to element stosunkowo nowy, lecz mimo wszystko co raz chętniej klikany przez użytkowników.

  1. Setugo.pl - Agencja Marketingu Internetowego Poznań - szkolenia content marketing - prowadzenie facebooka
    Przykład naszego indywidualnego adresu na Facebooku.

Dodaj komentarz