Close

Jak sprawić, żeby Twoje treści inspirowały potencjalnych klientów?

Ilość rodzajów tekstów, które można zamieszczać na swoich stronach internetowych, blogach, fanpage’ach czy profilach firmowych na portalach społecznościowych jest tak duża, że często sami nie wiemy, co będzie tym razem odpowiednie. Warto zastanowić się, jak ugryźć content tak, żeby czytelnicy nie tylko powracali po więcej naszych treści, ale również po to, by ich inspirowały. Oczywiście z założeniem, że w niedalekiej przyszłości staną się naszymi klientami. Oto kilka wskazówek na to, aby Twoje treści inspirowały i dawały z tego zysk!

 

Wybierz odpowiedni temat

Zaczynamy od tematu, bo to on w dużej mierze musi być inspirujący. Najlepiej będzie, jak spiszesz kilka przykładów i podeślesz trzem, pięciu osobom do weryfikacji. Będziesz miał pogląd, o czym osoby z Twojego otoczenia chcą czytać i wybierzesz najlepszy temat. Idąc tym tropem, zaangażuj na swoim blogu lub fanpage’u samych zainteresowanych czyli czytelników i przedstaw im kilka propozycji tematów. W ten sposób nie tylko dobierzesz odpowiedni przedmiot rozważań, lecz również pokażesz potencjalnym klientom, że tworzysz treści na ich potrzeby.

 

Sam się zainspiruj!

Sprawdź, czego szukają Twoi klienci, jakie rzeczy ostatnio polubili, co obecnie jest w Twojej branży modne i jak Ty możesz to wykorzystać. Pamiętaj jednak, że powielanie schematów jest nudne dla czytelników, dlatego, jeżeli nie przedstawiasz czegoś jako jeden z pierwszych, tylko działasz po czasie, postaraj się o inne podejście do tematu. Do własnej inspiracji możesz również wykorzystać materiały sprzed lat, aby móc je zestawić z nowoczesnymi odpowiednikami. Jedno jest pewne, jeżeli sam się nie zainspirujesz, trudno będzie Tobie zainspirować czytelników!

Grafika, infografika i jeszcze raz obrazki!

Niektórzy mówią, że powracamy do ery obrazkowej, nawet jeżeli się z tym nie zgadzasz, badania mówią jasno – wolimy obrazy od słów. Zatem nie powinieneś bagatelizować potrzeb czytelników, zważając na to, że elementy graficzne przyciągają uwagę, powodują skupienie i z pewnością bardziej inspirują niż tzw. ściana tekstu. Jeżeli dobrze przemyślisz swoją grafikę/infografikę, dobierzesz do niej odpowiednie, niezapychające layoutu treści, artykuł nie tylko zyska na atrakcyjności pod względem wizualnym, ale sprawi, że będzie pomocny i bardziej ciekawy dla odbiorcy.

Źródło: instagram.com/amicaagd

Zastosowanie kultowych toreb FRAKTA – IKEA

Źródło: instagram.com/ikeapolska

Recenzje produktów

Porównywarki produktów biją rekordy popularności w Internecie. Dlaczego Ty nie zrecenzujesz swoich albo nie wykorzystasz do tego obecnych klientów? Pozostałych czytelników możesz zainspirować produktami, które już są w użyciu. Nie poprzestawaj tylko na wymienieniu zalet i opisu produktu. Rozwiń swój tekst, podając przykłady różnorakiego wykorzystywania.

 

Pokazywanie produktów w różnych kontekstach

Zabawne, ciekawe i inspirujące konteksty, przedstawiające produkt to zdjęcia, które nie pozostają obojętne i trzeba się nad nimi zatrzymać i zastanowić. Taki cel osiągniesz, inspirując się największymi. Zajrzyj na Instagram lub Pinteresta, znane marki z pewnością wzbudzą w Tobie kreatywne podejście do tematu! Pamiętaj, żeby zdjęcia produktów były wykonane przez profesjonalistę, który dobierze odpowiedni kadr i oświetlenie. Dużo przedmiotów fotografowanych w warunkach domowych traci walory estetyczne.

Źródło: instagram.com/mcdonalds

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *