Jak korzystać z IGTV?

Instagram inspiruje się innymi popularnymi serwisami, korzystając z funkcji, które są w nich najlepsze czyli najbardziej popularne. Pierwszym krokiem, było przejęcie funkcji krótkich filmów znikających po 24 godzinach zaczerpniętych od Snapchata, podobnie było z filtrami, dzięki którym użytkownik może modyfikować wygląd swojej twarzy. Aktualnie Instagram daje użytkownikom możliwość publikacji długich filmów podobnie jak w serwisie YouTube. Czy nowa telewizja Instagrama- IGTV przyjmie się tak jak InstaStories oraz jakie korzyści mogą zyskać twórcy i blogerzy?

Niedawno Instagram, portal należący do twórcy Facebooka ogłosił, że przekroczył magiczną granicę 1 miliarda aktywnych użytkowników. Szybki rozwój serwisu potwierdza przyrost ilości użytkowników, który od października wyniósł 200 milionów nowych Instagramowiczów. Jeżeli na Instagramie posiadasz swój profil, szybko możesz zauważyć ilość nowych funkcjonalności pojawiających się praktycznie każdego dnia, co sprawia, że użytkownik ma wrażenie, że każda inna aplikacja zostaje w tyle za tempem rozwoju Instagramu.

IGTV czyli nowa aplikacja instagrama

Instagram jest aplikacją, z której możesz w pełni korzystać jedynie na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że wszystkie materiały, które umieszczasz jako firma lub użytkownik muszą być rozmiarem przystosowane do rozdzielczości wspomnianych urządzeń. InstaStory, które było początkiem wprowadzenia telewizji Instagrama, przystosowane jest do wyświetlania tylko w formacie pionowym, co jest szczególnym ułatwieniem dla użytkownika oglądającego relacje z telefonu komórkowego. IGTV jest następnym krokiem rozwoju Instastory i podobnie jak ono z założenia przystosowane jest do nagrywania filmów przednią kamerą telefonu w pozycji pionowej. Jest to znacząca różnica w porównaniu z serwisem YouTube, w którym filmy nie wyświetlają się na całości ekranu, jeżeli telefon jest w pozycji pionowej.

Możliwości IGTV

Największą zaletą dla twórców jest to, że filmy mogą mieć od 10 minut do aż godziny. Jest to uzależnione od tego, czy film uploadujemy z komputera, czy telefonu. Długość filmu jest szczególnie wartościowa dla osób vlogujących, trudno było przekazać treść użytkownikowi w ciągu kilku sekund, a jeżeli vloger decydował się mimo wszystko na dłuższą wypowiedź, często była ona urywana przez koniec czasu. Dzięki możliwości dłuższych filmów blogerzy mają możliwość większej interakcji z swoimi fanami. Dodatkowo filmy nagrywane są w pionie, dzięki temu każdy z poziomu swojego telefonu może nagrywać filmy dla swoich odbiorców. System komentarzy i reakcji jest taki sam jak na Instagramie, a obserwowane konta synchronizują się pomiędzy aplikacjami.

Jak używać IGTV?

Aplikację musisz pobrać ze swojego sklepu na telefonie, następnie synchronizujesz ją ze swoim profilem na Instagramie. Kiedy ją włączysz automatycznie, w tle aplikacji wyświetli się film jednej z osób którą followujesz na Instagramie. Nawigacja w aplikacji wygląda tak samo jak na Instastories, czyli jeżeli chcesz obejrzeć następny film, wystarczy, że przesuniesz palcem z prawej strony na lewą. Dodatkowo, jeżeli przeciągniesz palcem z dołu do góry, zobaczysz kategorie, na które podzielone są filmy w tym m.in. kategoria filmów najbardziej popularnych, stworzonych przez obserwowanych przez Ciebie artystów, ale także dobrane przez algorytm aplikacji filmy, które powinny Ci się spodobać. Filmy możesz udostępniać znajomym, którzy korzystają z IGTV, możesz je nagradzać klasycznymi instagramowymi serduszkami oraz dodatkowo je komentować.

Agencja content marketingowa - Setugo.pl

Jak dodać film?

Kiedy zaczniesz używać aplikacji, po prawej stronie zobaczysz miniaturkę swojego zdjęcia, które jest zdjęciem profilowym na Instagramie. Po naciśnięciu w zdjęcie, otrzymasz możliwość utworzenia kanału, następnie aplikacja poinformuje Cię ilu masz fanów i poprosi o dostęp do Twoich mediów, skąd masz szansę wgrać swój film do aplikacji. I to wszystko, teraz Twoi odbiorcy mogą za pomocą tej aplikacji oglądać Twoje filmy.

Czy IGTV jest konkurencją dla YouTube?

Aktualnie nie wielu twórców korzysta jeszcze z IGTV, wynikać to może z braku szczególnej promocji i zachęcania followersów do ściągania aplikacji. Dodatkowo relacje na żywo na Instagramie pozwalają na dłuższe transmisje i bezpośrednią interakcję z artystą, który na bieżąco, w trakcie transmisji może odpisywać na wiadomości. Jeżeli jednak nie masz profesjonalnego sprzętu i z reguły używasz do swoich filmów telefonu, dodatkowo chcesz zdobywać fanów nowymi kanałami, to teraz masz na to szansę, aby jako jeden z pierwszych pojawić się na IGTV i tam szukać nowych followersów swojego Instagrama.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *