Evergreen czyli rodzaj treści, które musisz mieć w swoim blogu

Częstym powodem założenia bloga firmowego jest chęć doprowadzenia ruchu na  właściwą witrynę firmową. Oczywiście to jedna z przyczyn, dla których warto mieć bloga, ale nie ukrywajmy, na tym zależy Ci szczególnie. Chwilowe wzbudzenie dużego zainteresowania treścią na blogu jest dość proste, co należy jednak zrobić, aby użytkownicy czytali nie tylko najnowsze wpisy, ale też te starsze?

 

Czy Twoje artykuły są jak wpisy na Pudelku?

Jeżeli nie jest Ci obca branża e-commerce, przypomnij sobie ile w ostatnim roku widziałeś artykułów na temat wprowadzenia RODO? Mam wrażenie, że nic innego na temat przepisów dotyczących tej branży nie pojawiło się w tym roku. Można więc rzec, że to gorący news, co potwierdzają tematy artykułów mówiące o RODO:

-”Wpływ RODO na branżę e commerce – nowe przepisy unijne.”

-”Nadchodzą duże zmiany w przepisach e-commerce. Czy klienci na tym zyskają?”

-”Rewolucja w przepisach e-commerce – problem dla sprzedawców.”

Artykuły te z pewnością zanotowały wiele odsłon, ze względu na aktualność treści i zbliżający się czas wprowadzenia nowych przepisów. Zastanówmy się jednak, jak długi czas takie artykuły będą interesować użytkowników? Czy za rok, będą oni poszukiwali takich informacji? Czym różni się więc czas obowiązywania takiej treści od czasu aktualności newsa na jednym z portali plotkarskich?

Kluczem do sukcesu w prowadzeniu bloga jest wytworzenie takich treści, które będą ciągle aktualne, przez to będą miały długą żywotność w sieci. Właśnie takie artykuły nazywamy treściami evergreen, czyli wiecznie aktualnymi. Jak stworzyć takie treści? Wystarczy zastanowić się, co może być czytane za miesiąc, rok i za kilka lat. Ponieważ siła social media nie słabnie, warto zastanowić się także, co może interesować takich użytkowników za kilka lat. Treści evergreen są o tyle wartościowe, że będą generować ruch organiczny poprzez swoją aktualność, na którym powinno Ci zależeć najbardziej.

 

Jakie treści są więc evergreen i jakie tematy powinny znaleźć się na Twoim blogu?

  1. Case Study

Coś co pewnie spędza sen z oczu wielu przedsiębiorcom, czyli opisanie historii sukcesu, do którego przyczyniła się ich firma. Stworzenie takiej treści jest jedną z najbardziej czasochłonnych, ale pomyśl o tym, że jest to praca, która będzie wartością na lata. Dodatkowo, kiedy na swoim blogu umieścić Case Study, każdy z Twoich potencjalnych klientów, który będzie chciał skorzystać z Twoich usług, z pewnością je przeczyta. Dzisiaj, kiedy mamy tak wiele teorii i jesteśmy osłuchani z hasłami reklamowymi, poszukujemy praktycznych rozwiązań i wskazówek.

  1. Poradniki

Przez nawał obowiązków informacje, które nasze babcie “mają w głowach”, dla nas ma internet. Jak więc sprać wino, jak zapakować prezenty, czy jaki skrót html, który pozwoli nam na pogrubienie treści w wordpressie, dowiemy się z internetu. Jeżeli więc posiadasz firmę produkującą powiedzmy sztućce, na swoim blogu możesz zawrzeć informacje o zasadach ułożenia ich na świątecznym stole. Myślę, że wielu użytkowników internetu, aby zaimponować gościom i uniknąć wpadki wyszuka taką informację na jednym z blogów, a do następnego roku pewnie zapomni, jaka była odpowiedź i sprawdzi ten sam artykuł jeszcze raz.

  1. 10 sposobów na…

Uwielbiamy czytać treści, które są wypunktowane lub pogrubione. Dlatego treści typu “Kilka sposobów na…”, będą generować duży ruch.

  1. Definicje

Z Wikipedią nie wygrasz, ale są pewne tematy, w których z pewnością wiesz więcej niż wikipedyści. Rozbuduj definicję i opatrz ją przykładami z branży, a może się okazać, że największa internetowa encyklopedia przegra z Twoim blogiem.

  1. Recenzje

Każdy kto interesuje się trochę iPhonem, czyli jest jego posiadaczem, lub to rozważa, przeczytał chociaż jedną recenzję iPhona X. Zle z pewnością będzie się chciał także dowiedzieć czym różni się iPhone X od np. iPhone 6, a do tego także wyszuka recenzji która ma już kilka lat. Czyli mimo, że trudno znaleźć już ten telefon w sprzedaży, jego recenzja jako źródło informacji jest nadal evergreen. Dlatego rozważ na swoim blogu dodanie działu recenzji, w którym będziesz recenzować produkty z około Twojej branży.

  1. Święta

Wszelkie treści traktujące o powtarzalnych świętach, będą czytane rok do roku. Dlatego pomysły na pakowanie prezentów, dekorowanie choinki, przykłady newsletterów świątecznych, życzenia i wiele innych treści, będą generowały ruch za każdym razem, kiedy zbliżał się będzie dany okres świąteczny.

Jednak jeżeli wiesz, że jakieś dane z poradnika, statystyki, ceny zmieniły się i nie są już prawdą, musisz je uzupełnić, inaczej treść nie będzie już aktualna. Pamiętaj, czas to pieniądz, a wytworzenie treści, która zdezaktualizuje się po miesiącu, jest taki sam jak tej która ściągnie ruch na bloga przez kilka lat.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *