Close

8 pomysłów na sprzedaż przez blog firmowy we wrześniu

Tematyka tekstów na blogu firmowym nie może być przypadkowa – poza tym, że powinna być dostosowana do odbiorcy, musi również nawiązywać do czasu, w którym się one ukazują. Nie ma sensu pisać o letnich owocach w zimie, kiedy te nie są dostępne, a sklepowe półki, przepełnione są importowanymi produktami. Tak samo rozważania o ciepłych kocach na jesienne wieczory przy kominku, nie będą atrakcyjne dla czytelnika w maju. Użytkownik, który śledzi bloga, chętniej przeczyta aktualne treści i porady, z których już dziś może skorzystać, niż coś co dotyczy odległej przyszłości. Takie działania zdecydowanie przekładają się na konwersję. Pokazywanie, że coś przyda się tu i teraz może być dobrym impulsem zakupowym!

Z tego artykułu dowiesz się:
  • o czym pisać na blogu firmowym we wrześniu;
  • jak wykorzystać początek roku szkolnego do tworzenia contentu;
  • kiedy najlepiej publikować wpisy.

Nowy rok szkolny na blogach firmowych!

Rok szkolny, jego rozpoczęcie i samo trwanie, to też pewien „sezon” – trwający od września do czerwca. Wakacje są natomiast okresem odpoczynku (lipiec) i przygotowań (sierpień). I o ile branże, które są stricte związane ze szkolnictwem i edukacją, najwięcej działań podejmują właśnie w trakcie przygotowań do roku szkolnego, tak wiele innych również może wykorzystać efektywnie ten czas. Jak może pomóc w tym blog firmowy? Udzielając konkretnych, przydatnych porad! Wrzesień, to miesiąc idealny na podjęcie działań ukierunkowanych na wykorzystanie „szkolnej gorączki”!

Szkolna gorączka

W drugiej połowie sierpnia zawsze rozpoczynają się przygotowania do nowego roku szkolnego. To wtedy rodzice zaczynają myśleć o tym, jakie książki będą potrzebne, jak i gdzie skompletować wyprawkę dla przedszkolaka, jakie powinny być buty na boisko, czy potrzebne jest nowe biurko, a może komputer…? Łatwiej wyszukać korzystne oferty lub sprawdzić trendy w sieci, niż chodzić z dzieckiem od sklepu do sklepu – to wygodniejsze, i nie zabiera wiele czasu z cennych ostatnich dni wakacji. Warto wtedy pokazać na blogu firmowym, że wiesz i rozumiesz, jakie problemy towarzyszą rodzicom a tym czasie, i że jesteś w stanie im doradzić, pokazać coś nowego, lub w ogóle wyręczyć ich i przedstawić gotowe rozwiązania.

O czym pisać na blogu we wrześniu?

Przede wszystkim, trzeba zaplanować ile wpisów powstanie w ramach szkolnej tematyki. Jeżeli będzie to tylko jeden tekst – warto wybrać taki temat, który realnie jest w stanie przynieść największą sprzedaż. Przykładowo, jeżeli wiesz, że w swoim sklepie masz dobrej jakości plecaki, które cieszą się powodzeniem, a i marża na nich jest przyzwoita, warto popełnić artykuł właśnie o nich. W perspektywie promocji wpisu w social media, może skończyć się to pozyskaniem nowych klientów!
W przypadku, kiedy zdecydujesz się na więcej tekstów, warto poruszyć na nich różnorodną tematykę. Nie w każdym przypadku musi być ona stricte sprzedażowa. Możesz inspirować lub pisać o emocjach towarzyszących rozpoczynaniu szkoły. Ciekawa tematyka i autentyczność zawsze przyciągają. Zastanów się na przykład, jaką nową wartość możesz dać rodzicowi wpisującemu w google frazę „wyprawka szkolna” (załóżmy, że potencjalnie szuka on miejsca, w którym skompletuje całą wyprawkę dla dziecka)? Wybierz taki temat, który Ciebie by zainteresował! Lub analizuj swoich dotychczasowych Klientów. Widzisz, że sprzedajesz dużo tanich produktów – „Wyprawka szkolna do 200 zł”. Zeszyty z księżniczkami cieszą się popularnością? – „wyprawka szkolna dla dziewczynki – inspiracje 2016”. Tutaj podaje przykład akurat dla sklepu związanego z artykułami szkolnymi, ale dokładnie tak samo działa to w przypadku branż nawet luźno powiązanych z tym tematem. Na przykład branża meblarska, w tym czasie może obserwować zwiększony popyt na biurka – stanowisko pracy ucznia jest bardzo ważne. „Drewniane biurko dla ucznia – czy drewno ma znaczenie?” – to ciekawy temat, bo na co dzień mało kto zdaje sobie sprawę, że meble produkowane są z różnych materiałów i w zależności od docelowego wykorzystania, przy zakupie trzeba zwracać uwagę na kilka aspektów. W stacjonarnym sklepie jest doradca. W Twoim sklepie internetowym jest Twój blog firmowy.

Warto sprawdzić jakie są najpopularniejsze zapytania w Google. Można skorzystać z darmowego narzędzia Google Keyword Planner w usłudze Google Adwords i wyszukać popularne frazy, które umieszczone będą w tekście – nie zapominaj, że dodatkowym „czytelnikiem” jest robot Google. Miło mu będzie, jeżeli tekst będzie seofriendly 🙂
Tutaj pojawia się też kwestia nagłówków i tego jak powinny wyglądać. Jeżeli ustawisz popularne zapytania, cały tekst będzie postrzegany jako wartościowy.

Więcej o optymalizacji wpisów na blogu firmowych znajdziecie w tym wpisie: setugo.pl/jak-prowadzic-bloga-firmowego/

Jakie branże powinny wykorzystać początek roku szkolnego na swoim blogu?

1. Sklepy z artykułami szkolnymi – promocja na blogu

Oczywistość, która nie wymaga większego komentarza. Przełom sierpnia i września to gorący sezon. Klienci szukają nie tylko promocji, ale i informacji – daj im to.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

http://blog.ebiuromax.pl/

blog.ebiuromax.pl

2. Producenci i sprzedawcy mebli – promocja na blogu

Przygotowanie ucznia do kolejnego roku szkolnego wymaga zapewnienia odpowiedniego miejsca do nauki. Biurko jest niezbędnikiem. Ale może okazać się, że przydatna będzie półka na książki, szafka na ubrania albo stolik pod komputer. Dodatkami będą: lampka, odpowiednie żarówki, fotel.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

wyprawkaszkolna2

www.westwing.pl/lampka-na-biurko-dla-dziecka/

3. Sklepy z żywnością – promocja na blogu

Każda mama głowi się wieczorami, zadając sobie pytanie „Co jutro dać dziecku do szkoły na drugie śniadanie?”. Zdrowe przekąski domowej roboty to świetna propozycja, jednak nie zawsze jest czas by je przygotować. Pokazywanie przepisów, jak i gotowych produktów na pewno będzie cieszyć się powodzeniem. Inspiruj! To naprawdę ważne! Jeżeli nie wierzysz, to sprawdź na YouTube, ile wyświetleń mają filmy z frazą: „co zamiast kanapki”.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

http://blog.galeriaherbat.pl/

blog.galeriaherbat.pl/

4. Odzież i obuwie – promocja na blogu

Faktem jest, że przygotowania do nowego roku szkolnego wiążą się z zakupem nowych ubrań i butów. Standardowo po wakacjach trzeba zrobić przegląd szafy, bo wzmożona aktywność dzieci sprawia, że te zużywają się szybciej. Pokaż, że Twój asortyment idealnie nadaje się do ubierania do szkoły. Wbrew pozorom moda dziecięca staje się równie ważna, jak ta dla dorosłych.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

dekoeko.com/moda-szkolna-w-eko-stylu/

dekoeko.com/moda-szkolna-w-eko-stylu/

Podchodząc do tematu z innej strony, niezwykle ważna okazuje się moda dla nauczycielek. Praca z dziećmi lub młodzieżą często wymaga wygodnego stroju, dostosowanego do charakteru pracy. Panie, które opowiadają o historii z pewnością będą poszukiwać innych inspiracji niż te, które czytają maluchom książki siedząc na dywanie.

5. Biżuteria – promocja na blogu 

Rozpoczęcie roku szkolnego to dobra okazja, by dać dziecku prawdziwy zegarek lub delikatną bransoletkę – takie, które nie ingerują w normy szkolne. Poza tym biżuteria nauczycielek również musi być dobrana do wykonywanego zawodu, tj. pracy z dziećmi. A kobiety mają to do siebie, że zawsze pierwszego września pokazują się w nowej odsłonie – ułatw im to i pokaż inspiracje!

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

blog.fugart.pl/bizuteria-swarovski-dla-nauczycielek/

blog.fugart.pl/bizuteria-swarovski-dla-nauczycielek/

6. Sklepy RTV – promocja na blogu

Nie bez powodu Google chce digitalizować wszystkie książki napisane do tej pory. Dziś już mało kto korzysta z drukowanych zbiorów. Większość potrzebnych informacji można znaleźć w sieci – zresztą jest to pierwsze źródło, do którego sięgają dzieci i młodzież. Sprawny komputer lub tablet to podstawa. O dodatkach też nie można zapominać: router, głośniki, odpowiednia klawiatura…

7. Szkoły językowe – promocja na blogu

Większość ludzi zdaje sobie sprawę, jak bardzo ważna w dzisiejszym świecie jest znajomość języków. Wrzesień jest też miesiącem rozpoczęcia nowych kursów. Rodzice często wahają się i odkładają tę decyzję na przyszłość, a może zachęcająca oferta i opisanie dotychczasowych wyników nauczania pomogłoby im się zdecydować…?

8. Kwiaciarnie i sklepy z prezentami – promocja na blogu

Początek roku szkolnego to też okazja do wspólnego świętowania. Zbliżające się okazje: Dzień Chłopaka, Dzień Nauczyciela i Pasowanie Pierwszoklasistów zawsze wiążą się z drobnymi upominkami. Pokazanie co można wykonać samodzielnie lub kupić za niewielkie pieniądze, jest dobrym pomysłem przyciągnięcia nowych Klientów.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

agaflowers.pl/blog/dzien-nauczyciela-jakie-kwiatki-dac-w-podziece/

agaflowers.pl/blog/dzien-nauczyciela-jakie-kwiatki-dac-w-podziece/


Potrzebujesz inspiracji przy prowadzeniu swojego bloga firmowego? Napisz do nas! kasia@setugo.pl

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *