Close

5 rad, które odmienią Twoje opisy produktów w 2016

1. Unikalność – Halo! Jest już 2016 rok i to niedopuszczalne, by w twoim sklepie internetowym znajdowały się skopiowane opisy produktów. Jest to ważne zwłaszcza dla młodych sklepów i witryn internetowych, które dopiero chcą zaistnieć – zainwestuj w unikalne opisy produktów i kategorii, a także w teksty dla podstron. Nie kopiuj opisów producenta czy od konkurencji; bądź kreatywny i kieruj się zasadą „Twórz, a nie powtarzaj”.

2. Personalizacja – Lubisz spersonalizowane treści, które są kierowane tylko i wyłącznie do ciebie? Oczywiście, że są one kierowane do każdego, kto odwiedza sklep internetowy: mimo wszystko czytając oryginalne opisy produktów mamy wrażenie, że sprzedawca rozmawia z nami i kieruje słowa tylko i wyłącznie do nas. To mały, ale miły gest – poświęć nieco czasu na przygotowanie tekstów lub zleć to profesjonalnej agencji, która zajmuje się copywritingiem. Na tym etapie warto stworzyć sylwetkę potencjalnego klienta, wyobrazić go sobie i stworzyć unikalny content tylko pod niego.

jak pisać opisy produktów dla sklepu internetowego

3. Wizualizacja – Nawet najlepsze opisy nie spełnią swojej funkcji, jeśli będą przedstawione w nieczytelny sposób. Nieodpowiednio dobrany kolor lub nieczytelny krój pisma to najczęstsze błędy w wyglądzie sklepów internetowych: by ich uniknąć, spróbuj spojrzeć na katalog produktów oczami klienta. Co powinno znaleźć się na początku, w środku, a co na końcu opisu w sklepie on-line? Ile fotografii produktowych warto dodać? Ważniejszy jest duży przycisk „kup”, czy umieszczenie informacji o rozmiarach lub dostawie? Ile miejsca przeznaczyć na opinie klientów? Warto również sprawdzić, czy strona twojego sklepu jest mobile-friendly, czyli czy poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie, to koniecznie nad tym popracuj.

4. Język korzyści – Dokonując zakupów, zwykle chcesz spełnić swoje marzenia. Marzysz o pięknej i jędrnej skórze jak z reklamy, ale czy zwróciłeś uwagę na to, jak jest opisywana? W twoim sklepie internetowym szczególnie ważny powinien być język korzyści: opowiadać o tym, co zyska klient, gdy kupując dany produkt. Z jednej strony to benefit racjonalny (np. zdrowy wygląd, młoda skóra), z drugiej zaś emocjonalny – wzrost poczucia atrakcyjności czy pewności siebie użytkownika.

5. Opinie – w opisach produktów coraz częściej pojawiają się opinie ich użytkowników oraz możliwość oceny konkretnego towaru. Zadbaj o stworzenie możliwości komentowania z wystawianiem not: internauci czytają opinie innych i sugerują się ich zdaniem. Dobrze, by w komentarzach pojawiały się słowa kluczowe – np. tworząc automatyczny szablon (komputer xyz 2016 oceniam jako…), skutecznie wspomożesz pozycjonowanie sklepu. Po przeprowadzonej transakcji zaproś swoich klientów do wystawienia opinii o produkcie oraz o samym sklepie – jeśli sam produkt go nie zachwyci, dostaniesz informację o tym, co należy w nim poprawić.

Tworząc opisy produktów dla sklepu internetowego pamiętaj nie tylko o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ważna jest nie tylko treść, ale i sama prezentacja – teksty mają czytać twoi potencjalni klienci, więc spróbuj spojrzeć na swój sklep ich okiem. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy pisaniu opisów produktów dla Twojego sklepu internetowego lub szukasz porady, napisz do nas. Pomożemy – kasia@setugo.pl.

Dodaj komentarz