Close

5 cech dobrego copywritera

5 cech dobrego copywritera

Zapotrzebowanie na mistrzów copywritingu nie maleje. Firmy poszukują osób, które stworzą dla nich wartościowe i unikatowe opisy czy treści blogowe na strony internetowe. Wszystko po to, by wyróżnić się i wzbudzić zainteresowanie wymagających użytkowników. Jakie cechy pomogą Ci stać się dobrym copywriterem i z kim najchętniej współpracują agencje? Podpowiadamy!

 

  1. Lekkie pióro

Zdolność tworzenia tekstów ciekawych i przystępnych dla czytelnika to podstawa. Dobry copywriter wie, kto będzie odbiorcą jego tekstu (kierując swój przekaz do klientów sklepu z częściami samochodowymi, pod żadnym pozorem nie użyje sformułowania typu: „nasz filtr oleju sprawi, że Twój samochodzik…”), stara się dotrzeć do niego, przemawiając językiem korzyści. Wszak klient szuka dla siebie najbardziej korzystnego rozwiązania! Przy tym wszystkim pamiętajmy o kreatywności – to prawda, teksty mają być zrozumiałe, ale niech przyciągają uwagę swoją niebanalnością. Czasem bowiem warto wykorzystać grę słów czy też błyskotliwe metafory. Jednak najważniejsze to dopasować swój styl do danego przekazu i nie zapominać o zasadzie zachowania umiaru.

 

  1. Poprawność merytoryczna, stylistyczna, interpunkcyjna itp.

Lekkie pióro sprawi, że tekst przyciągnie uwagę czytelnika. Copywriter spełni zatem swoje zadanie! Odbiorca zapozna się z treścią i wyda o niej swoją opinię. Co jednak w przypadku, gdy czytelnik zauważy pewne nieścisłości merytoryczne lub błędy stylistyczne? Taka sytuacja nie wróży niczego dobrego. Treści zawierające błędy nie są mile widziane przez klientów czy agencje. Co więcej, nie zyskają też uznania robotów Google. Stąd też pamiętajmy, by przed ostatecznym przesłaniem tekstu do agencji czy klienta wykonać własną korektę. Wówczas będziemy mieć pewność, iż dołożyliśmy wszelkich starań, aby stworzona przez nas treść była wyjątkowa.

 

  1. Znajomość zasad SEO

Choć nie ma najmniejszych wątpliwości, że dobry content obroni się sam, copywriter powinien znać zasady tworzenia treści zdobywających aprobatę algorytmów Google. Nie chodzi tu o zapełnianie tekstu nienaturalnie brzmiącymi frazami czy ich powielanie w każdym zdaniu, ale o umiejętność dostosowania się do wymogów wyszukiwarki. Dziś podstawą są dobrej jakości, merytoryczne i unikalne treści – tego warto się trzymać!

 

  1. Wyszukiwanie i weryfikacja informacji

Jeśli jesteśmy już przy temacie merytorycznych treści, nie sposób nie wspomnieć o zdolności przeprowadzania solidnego researchu. Idealną wydaje się sytuacja, kiedy copywriter pisze teksty powiązane z jego wykształceniem, pracą zawodową czy zainteresowaniami. Gdy nie jest to możliwe, podstawę do stworzenia wartościowego contentu stanowią starannie wyszukane i wyselekcjonowane informacje. Tutaj warto pamiętać też o możliwości nieprzyjęcia danego zlecenia. Zrozumiałe jest, iż nie każdy czuje się pewnie we wszystkich obszarach tematycznych. Jeśli dane zagadnienie jest nam zupełnie obce, lepiej się do tego przyznać i być może odpuścić. Uczciwość popłaca i wypada lepiej od widocznego braku wiedzy i bylejakości. Te aspekty zostaną  bowiem szybko dostrzeżone i na pewno nie pozostawią po nas pozytywnego wrażenia.

 

  1. Terminowość i organizacja pracy

Dobry copywriter z pewnością zostanie doceniony i obsypany wartościowymi zleceniami. Teraz pozostaje jedynie „wbić je w kalendarz”. Często stanowi to ogromne wyzwanie – należy odpowiednio rozplanować prace tak, by stworzone treści dotarły na czas do klienta.. Notoryczne prośby o przedłużenie terminu czy obietnice dostarczenia treści niemające pokrycia nie sprzyjają budowaniu wizerunku wartościowego copywritera. Oczywiście, nie chodzi tu o pojedyncze przypadki przekroczenia terminu, ale sytuacje, w których takie działania stają się normą. Wszak nikt nie zechce pracować z osobą niesłowną, nawet wówczas, kiedy tworzy wartościowe treści. Dobra organizacja pracy pozwoli też na spokojne rozłożenie działań i skupienie się maksymalnie na danym tekście. Pisanie tekstu „na kolanie” wiąże się z ryzykiem popełnienia w nim wielu błędów, np. literówek, których moglibyśmy uniknąć, sprawdzając tekst przed dostarczeniem.

 

Komunikatywność, kreatywność, dobra organizacja pracy i zamiłowanie do pisania – czy te właśnie cechy odnajdujesz u siebie? Jeśli tak, z pewnością świetnie poradzisz lub już swobodnie działasz w branży copywritingu. Życzymy powodzenia!

Dodaj komentarz